Bóné Szilvia Luca (2022) A fogyasztói szokások változásának vizsgálata az elmúlt években, legfőképpen a Covid19 vírus megjelenése óta a Challenge Hungary Kft utazási iroda példáján keresztül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Bóné Szilvia Luca I64TOF - Projektmunka.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Projektmunkám címének „ A fogyasztói szokások változásának vizsgálata az elmúlt években, legfőképpen a Covid19 vírus megjelenése óta a Challenge Hungary Kft utazási iroda példáján keresztül” címet választottam. Szakmai gyakorlatomat utazási irodában töltöttem, így legfőképpen az irodában ért tapasztalatok alapján fogom bemutatni az utasok foglalási szokásainak megváltozását. A koronavírus megjelenésével 2020-ban a turizmus ágazaton belül az utazási irodák érezték meg elsőként a járvány negatív hatásait. Az utazási irodák leginkább az utas állomány és a munkaerő megtartásáért küzdöttek nap mint nap, ám sajnos a bizonytalanság miatt szembekerültek utasaikkal. 2020 és 2021-ben szerzett negatív tapasztalatok hatására az emberek elveszették bizalmukat az utazási irodák iránt, ez volt az egyik kiváltó oka annak, hogy megváltoztak a fogyasztói szokások. Ugyanis az irodák nagy része a vírus megjelenése után nem tudta visszatéríteni az utasoknak a befizetett összegeket. Projektmunkám során célom bemutatni a téma aktualitását, hogyan változtak meg az utasok foglalási szokásai, illetve a megváltozott fogyasztói igényekhez, hogyan próbálnak alkalmazkodni az utazási irodák. Kutatási kérdésem a következő: Hogyan változott az emberek fogyasztói szokása a Covid19 vírus hatására egy utazási iroda nézőpontjából? Dolgozatomban ennek igazolását elméleti szinten és gyakorlati megvalósulásban is bemutatom.Szakmai gyakorlatom során betekintést nyerhettem az utazási iroda működésébe, melyet saját tapasztalataim alapján szeretnék röviden bemutatni, illetve az utazási szokások változásának bemutatásához is kiváló példa az utazási iroda, ahol dolgoztam, ugyanis nagy átalakuláson ment keresztül a Covid19 hatására, mindezt egy rövid interjúval illusztrálni fogom, amit az utazási iroda vezetőjével készítettem. Projektmunkám legvégén a jövőt tekintve vizsgálom meg, hogy a Covid19 vírus megjelenése milyen újfajta innovációs fejlesztéseket hozott magával, melyek a későbbiekben is hasznosak lesznek egy esetleges hasonló helyzet kialakulása esetén. Végezetül összefoglalom főbb pontokban, hogy, hogyan alakultak át a foglalási szokások változásait követően az utazási irodák munkavégzésének folyamata és ez mennyiben befolyásolta az irodák működését.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | fogyasztói szokások, koronavírus-járvány (COVID-19), turizmus, utazási irodák, utazásszervezés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Júl. 15. 11:24 |
Utolsó módosítás: | 2022. Júl. 15. 11:24 |
Actions (login required)
Tétel nézet |