Szekszárd településmarketing tevékenységének bemutatása

Korsós Anna Nóra (2022) Szekszárd településmarketing tevékenységének bemutatása. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Projektmunka 2022.pdf] PDF
Projektmunka 2022.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Projektmunkám témájaként Szekszárd településmarketing tevékenységének bemutatását választottam.A választásom legfőképp személyes okokból esett erre a témára. Szekszárd, a szülővárosom az egyik legfontosabb, ha nem a legfontosabb szerepet töltötte be az életemben, az elmúlt éveim legjelentősebb eseményeinek, történéseinek helyszínéül szolgált. Az itt töltött éveim alatt hosszú figyelemmel kísértem, milyen változásokban volt része a városnak és megfigyeltem, hogy milyen sajátos tulajdonságok segítségével válik különlegessé a város és milyen hiányosságokat tudhat magáénak, amit a jövőben remélhetőleg pótolhat és egy még kellemesebb környezetet biztosíthat a helyi lakosoknak és az idelátogató turistáknak. Így a várossal való kapcsolatomnak köszönhetően, kevés ideálisabb témát tudtam volna magamnak elképzelni, hiszen személyes tapasztalataim is nagy segítségemre voltak a projektmunkám elkészítésében és a gyakorlati tevékenységeim és munkaköri feladataim is szoros összefüggésben voltak a kiválasztott témával.A dolgozatom elején szakirodalmi áttekintést végeztem, ismertettem a legfontosabb, településmarketinggel kapcsolatos tudnivalókat, többek között a fogalmát, az eszközrendszerét és célcsoportját, illetve kitértem a rendezvények befolyásoló hatására is. Az utóbbit lényegesnek találtam kiemelni, ugyanis projektmunkámban hangsúlyos szerepet játszanak a rendezvények, illetve a Szekszárd marketing tevékenységét meghatározó hatásuk.Ezt követően bemutattam Tolna megye székhelyét, Szekszárdot. Fontosnak tartottam, ismertetni az egyedi vonásokat és jellemzőket, többek között a város történelméről, földrajzi helyzetéről, legfőbb látnivalóiról, nevezetességeiről és természeti adottságairól, ezekről információkat több, a rendelkezésemre bocsátott forrásból szereztem. A Tolna Megyei Illyés Gyula Könyvtár, mely jelenleg a város központjában található és hamarosan egy új komfortosabb XXI. század kihívásainak megfelelő épületbe költözik, számos szakirodalommal rendelkezik a várossal kapcsolatban, illetve a helyi Tourinform irodában fellelhető források, többek között brosúrák és tájékoztató kiadványok is hasznos ismeretekkel láttak el. Természetesen online portálok is a segítségemre voltak a város komplex bemutatásában. A projektmunkám ezen részében nemcsak az utóbb említett forrásokból gyűjtött anyagokat dolgoztam fel, hanem személyes tapasztalataim és élményeim is említésre kerültek.A következő fejezetben ismertettem a Babits Mihály Kulturális Központot és a hozzá tartozó Tourinform irodát, ami a gyakorlati tevékenységeim helyszínéül szolgált. Ez a két létesítmény vállalja szinte a legnagyobb felelősséget a város marketing tevékenységeit illetően, így ezeknél ideálisabb helyet nem ismerek, ahol teljesíthettem volna a gyakorlatomat., számtalan hasznos tapasztalattal gazdagodhattam és megismerhettem a város marketing tevékenységének bizonyos formáit.Ezek után kifejtettem a kutatásom fő témáját, módszertanát és a főbb kérdéseit. Egy interjú és egy kérdőív formájában végeztem közvéleménykutatást. A kérdőívben a városban lakók és városba látogatók és a városról már értesült embereknek a település megítélésével kapcsolatos véleményére voltam kíváncsi, hiszen az ő igényeik és véleményük az egyik legfontosabb tényező a város marketingstratégiájának megszervezésében. Az interjú a Babits Mihály Kulturális Központ kommunikációs szakosztály vezetőjével készült, az említett intézmény által szervezett rendezvénysorozatok a legnagyobb mértékben járulnak hozzá ahhoz, hogy Szekszárd minél vonzóbb és népszerűbb lakóhely és célpont legyen, így fontos formában kapcsolódnak a város turizmusához, marketingjéhez.Miután felvázoltam a kutatásom részleteit, ismertettem az eredményeit. Először a kérdőívét, minden egyes kérdését egyenként részleteztem, néhányukat saját magam által készített ábrákkal is szemléltettem. Majd magát az interjút is, a valós beszélgetésnek megfelelően rögzítettem a projektmunkában.Végül pedig dolgozatom végén a kapott következtetésekről számoltam be a főbb kutatási kérdésekkel kapcsolatban és összefoglaltam a teljes dolgozatom tartalmát.Összességében a projektmunka elkészítése egy számomra eddig ismeretlen folyamat volt, ami alatt olyan hasznos tapasztalatokkal gazdagodhattam, amiket a jövőben további tanulmányaim során biztosan kamatoztathatok

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Gajzágó Éva Judit
Belső
főiskolai docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: rendezvények, szolgáltatás, településmarketing, Tolna megye, város
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 15. 11:24
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 15. 11:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet