A közösségi média fontossága a vállalati stratégiában egy energiaszolgáltató cégnél

Saller Evelin (2022) A közösségi média fontossága a vállalati stratégiában egy energiaszolgáltató cégnél. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of A közösségi média fontossága a vállalati stratégiában egy energiaszolgáltató cégnél_Saller Evelin.pdf] PDF
A közösségi média fontossága a vállalati stratégiában egy energiaszolgáltató cégnél_Saller Evelin.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban egy energiaszolgáltató cég vezetőivel lefolytatott interjúk során, megtudtam, hogy területük stratégiai céljának elérésében milyen szerepe van a közösségi médiának. A közösségi média az emberek, fogyasztók, partnerek és vállalatok számára is egy nagyon fontos csatorna lett, ahol kommunikálhatnak a fogyasztók egymással és a vállalatokkal egyaránt. A social median keresztül a vállalatok rengeteg információt adhatnak magukról, a cég irányelvéről, kultúrájáról, ezen kívül a cégen belüli életről, hogy milyen ennek a vállalatnak dolgozni, milyen csapat vár téged. De, ami a legfontosabb a vállalatoknak, hogy megmutassák partnereiknek, hogy mit tud nyújtani a partnerek számára. Ez lehet a rugalmasság, lojalitás, megbízhatóság, tudatosság, minőség. De mindezeket egy vállalat milyen formában és hogyan adhatja át a partnerének? A válasz, a közösségi média. A mai világban is fontos, de a jövőben még fontosabb lesz, hogy a közösségi média platformjain elérhetőek legyenek a vállalatok és ezzel együtt aktívak is legyenek. Tartalmakat osszanak meg magukról, csapatukról, termékeikről vagy szolgáltatásaikról. A social mediaban érzéseket tudsz közvetíteni a külvilág felé, egy képpel, szöveggel vagy egy videóval. A közösségi média egy olyan kulcs, mellyel olyan ajtókat nyithatnak a vállalatok maguk előtt, melyek segítségével még feljebb juthatnak a ranglétrán csak meg tudni kell, hogyan hozhatjuk ki a social mediaból a legtöbbet. Kutatásom során megvizsgáltam, hogy a fogyasztók és vállalatok mely platformokat használják és mi célból. A fogyasztók információszerzésre, kapcsolattartásra, szórakozásra alkalmazza.  Míg a vállalatok a fogyasztók vagy partnereik véleményének beszerzésére; a fogyasztók bevonására egy-egy termék kialakításába vagy akár fejlesztésébe; üzleti partnerekkel vagy egyéb szervezetekkel való együttműködésre; álláshelyek meghirdetésére; vélemények, tudás megosztására használják. A vállalatok nagy része ezen kívül azért is hasznosíthatja, hogy elérhesse fogyasztóit és itt most a B2B partnereket is beleértve. A közösségi média a vállalati stratégiában nagy szerepet játszhat, az előbb említett célok elérésében. De vajon még egy magyarországi energiaszektorban lévő vállalat is ezt gondolja? Ő milyen módon használja a vállalati stratégiájában a social mediat? Mennyire van jelen a social media platformokon? Ha nincs, akkor hátráltatja-e az egyes területek stratégiai céljának elérésében? Ezen kérdésekre kerestem a választ kutatásom során.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Papp Judit
Belső
Mestertanár; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: B2B, energiapiac, közösségi média, Social media, vállalati stratégia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 15. 11:24
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 15. 11:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet