Saller Evelin (2022) A közösségi média fontossága a vállalati stratégiában egy energiaszolgáltató cégnél. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
A közösségi média fontossága a vállalati stratégiában egy energiaszolgáltató cégnél_Saller Evelin.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban egy energiaszolgáltató cég vezetőivel lefolytatott interjúk során, megtudtam, hogy területük stratégiai céljának elérésében milyen szerepe van a közösségi médiának. A közösségi média az emberek, fogyasztók, partnerek és vállalatok számára is egy nagyon fontos csatorna lett, ahol kommunikálhatnak a fogyasztók egymással és a vállalatokkal egyaránt. A social median keresztül a vállalatok rengeteg információt adhatnak magukról, a cég irányelvéről, kultúrájáról, ezen kívül a cégen belüli életről, hogy milyen ennek a vállalatnak dolgozni, milyen csapat vár téged. De, ami a legfontosabb a vállalatoknak, hogy megmutassák partnereiknek, hogy mit tud nyújtani a partnerek számára. Ez lehet a rugalmasság, lojalitás, megbízhatóság, tudatosság, minőség. De mindezeket egy vállalat milyen formában és hogyan adhatja át a partnerének? A válasz, a közösségi média. A mai világban is fontos, de a jövőben még fontosabb lesz, hogy a közösségi média platformjain elérhetőek legyenek a vállalatok és ezzel együtt aktívak is legyenek. Tartalmakat osszanak meg magukról, csapatukról, termékeikről vagy szolgáltatásaikról. A social mediaban érzéseket tudsz közvetíteni a külvilág felé, egy képpel, szöveggel vagy egy videóval. A közösségi média egy olyan kulcs, mellyel olyan ajtókat nyithatnak a vállalatok maguk előtt, melyek segítségével még feljebb juthatnak a ranglétrán csak meg tudni kell, hogyan hozhatjuk ki a social mediaból a legtöbbet. Kutatásom során megvizsgáltam, hogy a fogyasztók és vállalatok mely platformokat használják és mi célból. A fogyasztók információszerzésre, kapcsolattartásra, szórakozásra alkalmazza. Míg a vállalatok a fogyasztók vagy partnereik véleményének beszerzésére; a fogyasztók bevonására egy-egy termék kialakításába vagy akár fejlesztésébe; üzleti partnerekkel vagy egyéb szervezetekkel való együttműködésre; álláshelyek meghirdetésére; vélemények, tudás megosztására használják. A vállalatok nagy része ezen kívül azért is hasznosíthatja, hogy elérhesse fogyasztóit és itt most a B2B partnereket is beleértve. A közösségi média a vállalati stratégiában nagy szerepet játszhat, az előbb említett célok elérésében. De vajon még egy magyarországi energiaszektorban lévő vállalat is ezt gondolja? Ő milyen módon használja a vállalati stratégiájában a social mediat? Mennyire van jelen a social media platformokon? Ha nincs, akkor hátráltatja-e az egyes területek stratégiai céljának elérésében? Ezen kérdésekre kerestem a választ kutatásom során.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | B2B, energiapiac, közösségi média, Social media, vállalati stratégia |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Júl. 15. 11:24 |
Utolsó módosítás: | 2022. Júl. 15. 11:24 |
Actions (login required)
Tétel nézet |