A diszkont áruházak és a hipermarketek pénzügyi összehasonlítása

Kőszegi János (2022) A diszkont áruházak és a hipermarketek pénzügyi összehasonlítása. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of A diszkont áruházak és a hipermarketek pénzügyi összehasonlítása.pdf] PDF
A diszkont áruházak és a hipermarketek pénzügyi összehasonlítása.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom témáját, a kereskedelmi vállalatok pénzügyi elemzését, egy új szempont megismerése gyanánt választottam, mivel a tanulmányaim során a vállalatokat eddig leginkább kereskedelmi, valamint marketing oldalról figyeltem/ismertem meg, és kíváncsi voltam a nagy vállalatok által, a megfelelő pénzügyi helyzet elérésére és fenntartására használt módszerekre, mivel kereskedelmi és marketing terv létrehozása jobb és hatékonyabb, megfelelő pénzügyi ismeretekkel. Ezen kívül a dolgozat elkészítése alatt szerzett ismeretek még a jövőben a hasznomra válhatnak. A projektmunkám célja, hogy a vezető hipermarketek és diszkont áruház-láncok pénzügyi helyzetét összehasonlítsam, ezáltal betekintést nyerve a kiskereskedelmi vállalatok piaci és pénzügyi helyzetébe. A dolgozatom megírása során az Aldi Magyarország Élelmiszer Kereskedelmi Betéti Társaság, a Penny-Market Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság, a Lidl Magyarország Kereskedelmi Betéti Társaság, az Auchan Magyarország Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság, a Tesco-Global Áruházak Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a Spar Magyarország Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű társaság pénzügyi elemzéseit szeretném összehasonlítani, ezáltal a kiskereskedelmi, valamint a diszkont áruházak és a hipermarketek piaci helyzetét megismerni. A projektmunkám második pontjában egy szakirodalmi áttekintést készítek, ahol a pénzügyről és pénzügyi elemzésről és az ehhez használt mutatószámokról készítek leírást. A következő pontban az elemzésre váró vállalatok bemutatására fogok kitérni. Bemutatásuk során az alapításukról, a terjeszkedési stratégiájukról, valamint a termékkínálatukról lesz szó. A 4., az 5., a 6., és a 7. pontban a projektmunkám legfontosabb része, az összehasonlító elemzést fogok elkészíteni. A vállalatok eredménykimutatásait, a mérlegeit, a különböző pénzügyi mutatóikat és a cash-flow kimutatásaikat hasonlítom össze. Az utolsó előtti pontban az altémámról, a befektetések elemzéséről lesz szó, amelyben magáról a befektetésekről, és azok elemzéséről számolok be. A végső feladatom pedig a szakdolgozatom alatt szerzett információk összefoglalása és konklúzió levonása lesz. Az összehasonlító elemzéshez az adatokat a lejjebb említett vállalatok 2020-as év végi beszámolójából, az eredménykimutatásból és a mérlegből, nyertem ki.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: befektetés, befektetéselemzés, eredménykimutatás, mérleg, pénzügy, pénzügyi elemzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 15. 11:24
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 15. 11:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet