Válságkommunikáció, mint a válságkezelés egyik kulcsfontosságú eleme egy budapesti szálloda belső kommunikációjának példáján keresztül

Kajtor Anita (2022) Válságkommunikáció, mint a válságkezelés egyik kulcsfontosságú eleme egy budapesti szálloda belső kommunikációjának példáján keresztül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Kajtor_Anita_Szakdolgozat.pdf] PDF
Kajtor_Anita_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom során a koronavírus-járvány okozta válsághelyzet kezelésével kapcsolatban szerettem volna bemutatni egy budapesti szálloda helyzetét. Kiemelten fontos volt számomra, hogy a ne csak a külvilág által látottakat elemezzem, hanem mélyebben megismerjem a szállodában végbement folyamatokat, és a dolgozók szemszögéből értékeljem ezeket. A belső kommunikáció szerepe, és ennek lényegessége egy ilyen helyzetben azért is foglalkoztatott, mivel az idegenforgalom mozgatórúgói az alkalmazottak, és személyes tapasztalataim révén tudom, hogy mennyi minden múlhat a kommunikáción. Munkám első részében a témámmal kapcsolatos szakirodalmat mutattam be, melyet a válságtípusok megismertetésével kezdtem, hiszen csak akkor lehet továbblépni a válságkezelési módszerekre, ha jól ismerjük fel a válságot. A válságkezelési módszerekben különböző megoldások kerültek bemutatásra, amelyek válságkezelési tervek alapjául szolgálhatnak. Ezután a válságkommunikáció része következett, ahol ennek fontossága, és alkalmazási technikái kerültek előtérbe. Ezek összefoglalása megfelelő alapot nyújtott a kutatásom elvégzéséhez. A kutatásom ismertetésére a szakdolgozatom második felében került sor. Először az általam elvégzett mélyinterjút mutattam be, mely inkább a szálloda válságkezelésére helyezte a hangsúlyt, de ennek megismerése elengedhetetlen volt a kommunikációs rész elemzéséhez, amit egy kérdőív eredményeivel ismertettem. A kérdőív részeként elemzésre került a belső kommunikáció szerepe, valamint a válságsorán végbement változások és ezek konzekvenciái.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: belső kommunikáció, koronavírus-járvány (COVID-19), szálloda, válságkezelés, válságkommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 15. 11:24
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 15. 11:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet