Egy új cég marketingtevékenysége

Köveskúti Gréta (2022) Egy új cég marketingtevékenysége. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Egy új cég marketingtevékenysége.pdf] PDF
Egy új cég marketingtevékenysége.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A projektmunkám arra a kérdésre keresi a választ, hogy egy új cég ebben az esetben a Szenttamási tej képes-e érvényesülni egy már telített piacon, és hogy a céljai eléréséhez milyen marketingeszközöket használ.  A gyakorlatom során a HERGOTT Zrt. nagykereskedőnél dolgoztam, ezért az ő üzleteik eladásán keresztül tudtam figyelemmel kísérni az új márka létjogosultságát a piacon. A  kutatásaim két mélyinterjúból tevődnek össze, az egyik a HERGOTT Zrt. egyik társtulajdonosával Hergott Tamással készült, a másik interjú a Szenttamási tej projekt-pénzügyi asszisztensével készítettem. A mélyinterjúkból megszerzett információkat és a tanulmányaim során megszerzett tudásokat használva elkészítettem a vállalat mikrokörnyezeti elemzését, amiben részletezem a beszállítókat, a vásárlókat, a versenytársakat, ebben a részben egy kisebb kóstolóval összekötve megvizsgáltam, hogy a Szenttamási tej termékei vagy a konkurens cégek ételei ízlenek jobban a fogyasztóknak. Egy SWOT elemzésben elemzem a cég erősségeit, gyengeségeit, lehetőségeit és veszélyeit. A következő részben a 4P (Product, Price, Place, Promotion) a termék, ár, értékesítési csatorna és promóció összegezve a marketing mixet boncolgattam. Az első a 4P közül a termék, a kutatás e fejezetében bemutatom a Szenttamási tej által forgalmazott tejtermékeket. A második P az ár, itt az árpolitikai döntéseket boncolgattam, illetve összehasonlítottam a Szenttamási tej árait más tejtermék forgalmazó cégek áraival. A harmadik P az értékesítési csatorna, ahol leírom az utat, amely során a termékek a termelőtől a végső fogyasztóhoz kerülnek. Az utolsó, negyedik P az eladásösztönzés más néven promóció, itt mind a Szenttamási tej, mind a HERGOTT Zrt. által használt eladásra ösztönző tevékenységeket leírtam és elemeztem azoknak a hatékonyságát. Csoportosítottam a hagyományos és online marketing eszközeiket. A kutatásaim végéhez közeledve összegeztem és leírtam a saját véleményeimet.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Molnár Zsolt
Belső
Mesteroktató; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: HERGOTT, marketing, marketingtevékenység, nagykereskedő, Szenttamási, tejtermék
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 15. 11:24
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 15. 11:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet