Dörömbözy Júlia (2022) Mesterséges intelligencia a turizmusban és a vendéglátásban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Mesterséges Intelligencia a turizmusban és a vendéglátásban.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A mesterséges intelligencia manapság rohamosan fejlődő technológia. Egyre több ágazatban alkalmazzák: gazdasági, pénzügyi és orvostudományi területeken, és már a hétköznapi felhasználásban is megjelent. Természetesen a turizmusban és a vendéglátásban is egyre nagyobb szerepet kap. A kutatásom fő célja volt, hogy megismerjem a mesterséges intelligencia fogalmát, működését, és a legfőképpen, hogy hogyan is viszonyulunk hozzá. Az új technológiához való viszonyulás felmérése elősegítette a robotok és az emberek együttműködési lehetőségének megismerését a szálloda- és a vendéglátóiparban. A végzett kutatások szerint az MI tudományterülete kifejezetten alkalmas arra, hogy a turizmusban is bővebben alkalmazzák. A kutatás jelentősége abban áll, hogy olyan kérdések megválaszolására törekszem, melyekkel a mesterséges intelligencia bevezetése a turizmusba optimálisan történhet, úgy, hogy a vendégeknek és a szolgáltatóknak is előnye származhat belőle. Ezúton a kutatás hosszú távon hozzájárulhat a szolgáltatók keresettségének fellendítéséhez és munkájuk megkönnyítéséhez az automatizálással, illetve a rutin feladatok gyorsabb elvégzéséhez a mesterséges intelligencia segítségével.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | mesterséges intelligencia, szállodaipar, turizmus, vendéglátás, vendéglátóipar |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Júl. 15. 11:24 |
Utolsó módosítás: | 2022. Júl. 15. 11:24 |
Actions (login required)
Tétel nézet |