Ruházati márkák a metaverzumban

Kunvári Miklós (2022) Ruházati márkák a metaverzumban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Ruházati márkák a metaverzumban.pdf] PDF
Ruházati márkák a metaverzumban.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szekunder kutatásom során kiemelten vizsgáltam YPulse felmérését, amely témájában számos azonosságot mutatott saját kutatásommal kapcsolatban. Összevetve a két kutatás eredményeit Magyarországon jelenleg a metaverzum adta lehetőségek nem tudnak annyi fogyasztót megszólítani, mint az Egyesült Államokban. Valamint itthon az emberek bár nyitottak a lehetőségekre a különböző platformokon, valós pénzösszeg elköltésére nem mutatnak hajlandóságot virtuális, márkázott ruházatuk megvásárlásakor. Habár a divatra és a feltüntetett márkákra (Nike, Adidas, Vans) egyaránt figyelmet fordítanak, mindezt avatárjaikkal csak alacsony számban tennék pénzért. Magyarországon kevesen ugyan, de használják a metaverzum valamilyen formáját. Ennek ellenére, a fiatalok költését Magyarországon a márkák a metaverzumban jelenleg még hiába célozzák. Feltehetőleg a kevéssé kiforrott technológia és a relatíve drága eszközök (VR, AR headset/szemüveg) lehetnek a fő indokok. Szekunder kutatásom során 3 márka kiemelkedő kezdeményezését emeltem ki, valamint említést tettem egyéb brandekről is. Összeségében mindről elmondható, hogy az alapvető motivációjuk abban rejlik a cégeknek, hogy a fiatalabb fogyasztókkal építsenek ki márkahű kapcsolatot metaverzumos törekvéseikkel. Dolgozatom során a metaverzumról, a Web 3.0-ról, technológiai újdonságokról és számos egyébről egy rendkívül átfogó képet kaptam és számos hasznos tudásra tettem szert kutatásom során. Reményeim szerint későbbiekben, az idő előrehaladtával diplomamunkámban a technológiai fejlődéseknek köszönhetően még több információval tudok majd szolgálni ezzel a speciális területtel kapcsolatban. A szekunder és primer kutatásom összehasonlításaként elmondható, hogy bár kimagasló arányban mindkettő felmérés során a videójátékok által találkoztak a metaverzummal, primer kutatásomban a közösségi média magasabb arányban szolgáltatott információt a metaverzumról a kitöltők számára. A szekunder kutatásban feltüntetett válaszadók magasabb arányban nyitottak a metaverzum adta lehetőségekre, mint a primer felmérés során. Több kimagaslóan pozitív értékelés figyelhető meg külföldiek körében, mint itthon. Azonban mindkettő felmérésről elmondható, hogy a Z generáció tekinthető célcsoportnak a vállalatok számára magasabb profit elérésének érdekében ezen a piacon.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kegye Krisztina
Belső
óraadó tanár; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: digitális technológia, e-marketing - elektronikus marketing, internet, közösségi média, web
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 15. 11:23
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 15. 11:23

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet