Zalay Ágnes Zsuzsanna (2022) A magyar borexport és a Benelux Államok közötti kapcsolat vizsgálata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
A magyar borexport és a Benelux Államok közötti kapcsolat vizsgálata.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatomban elemzett kérdéskörben mind a szakirodalmak elemzése, mind az empirikus kutatás alapján világosan megmutatkozik, hogy a borászat Magyarországon mindig is fontos szerepet töltött be, egyúttal a kultúránk és a gazdaságunk fontos részét képezi ma is. Hazánk kiváló környezeti adottságokkal rendelkezik a szőlő- és bortermelés viszonylatában. A sok pozitívum ellenére viszont kiderült számomra, hogy objektív nehézségekkel és kihasználatlan potenciállal is rendelkezik ez az ágazat, főként azért, mert fennáll a folyamatos területvesztés veszélye, illetve a hazai borászatok marketingtevékenysége sem tekinthető kiemelkedőnek. Ezzel párhuzamosan kiderült az is a kutatásból, hogy egyre nagyobb térnyerés történik az ,,újvilági” termelők részéről világpiaci szinten. Dolgozatomban értekeztem a magyarországi borfogyasztásról pontos adatokkal támasztva ezt alá. A fogyasztók vásárlási szokásait és az azokat befolyásoló tényezőket is megvizsgáltam, és a kutatások alapján megállapítható, hogy a marketingnek és a termékimázsnak nagyon fontos szerepe van az eladásoknál. A kérdőívem témája a hipotéziseimre lett felépítve négy témát átölelve: magyar borok ismertsége, magyar borok marketingkommunikációja, külföldi vásárlók vásárlási kedve, Benelux államok piaca. A kutatás főfázisában egy hónap időtartam alatt 100 sikeres kitöltés érkezett be. Felkerestem több Benelux államokbeli online közösségi csoportot, és egyetemi közösséget, továbbá barátok és családtagok segítségét kértem a még szélesebb körű továbbítás érdekében. Szakdolgozatom harmadik célkitűzése volt a primer kutatásokon belül, hogy megvizsgáljam a Benelux államokban élők borfogyasztási szokásait és a magyar borok ismeretségét. Kutatásom másik célja volt az is, hogy feltárjam a külföldi vásárlók vásárlási kedvének magyarázatát, kérdőívem irányított kérdésekkel célozta ezt meg. Azért tartottam fontosnak kvantitatív kutatásom szűkítését a Benelux államokra, mert ezen nyugati államok magas borfogyasztó statisztikai értékkel szerepelnek, továbbá családi kötődésemből kifolyólag érdeklődöm a Benelux piac megértése és lehetőségeinek kihasználása iránt. Ezek után egy hazai bortermelővel, a Bujdosó Borászat egyik borászával készítettem interjút, melynek köszönhetően betekintést kaptam az itthon működő borászati felfogásról. A beszélgetés alátámasztotta feltevéseimet és kutatásomat, mely szerint Magyarország kiváló adottságokkal rendelkező hely a borkészítéshez, csupán kihasználatlan. Bujdosó Ferenc kifejtette, hogy törekedni kell az újításokra, szükséges az újonnan megjelenő trendek követése, a fogyasztók igényeinek folyamatos felmérése, illetve a marketing szerepének növelése. Összességében elmondható, hogy kutatásom hipotézisei maradéktalanul teljesültek. Nagyon tanulságosnak ítélem meg kutatási eredményeimet. Egy nagyon nagy múltú hagyományokra épülő és ugyanakkor nagyon gyorsan fejlődő ágazatról beszélhetünk a borgazdaság esetében. Ahhoz, hogy a világpiaci viszonylatokhoz mérten kis volumenű borkereskedelmünket fejleszteni tudjuk, jelentős változtatásokat kellene eszközölni a területen, különösen a területkihasználtság és a marketing stratégia vonatkozásában. Az eredményesség érdekében teendő változtatások csak szélesebb körű kutatási bázissal, további állami, illetve pályázati támogatással és jelentős szakmai összefogással lehetségesek.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | borászat, export, imázs, márka, szőlőtermesztés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Júl. 15. 11:23 |
Utolsó módosítás: | 2022. Júl. 15. 11:23 |
Actions (login required)
Tétel nézet |