A tanulói stressz, az iskola és a pedagógus szerepe

Korenika Attila (2022) A tanulói stressz, az iskola és a pedagógus szerepe. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Korenika Attila Szakdolgozat BM45IU.pdf] PDF
Korenika Attila Szakdolgozat BM45IU.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Absztrakt A dolgozatom fő témája az iskolai és a tanulói stressz vizsgálata. Kutatásomban megvizsgálom az iskolai stresszt kiváltó okokat, kiemelem a különleges figyelmet igénylőket, illetve az alkalmazott megküzdési lehetőségeket, stratégiákat. A következtetések levonásához szekunder és primer vizsgálatot alkalmaztam. A kérdőíves felmérésben 100 fő vett, 9. és 10. osztályos tanulók. Kutatásomat kiegészítettem interjúkkal is, amelyeket az iskolai szakszolgálat dolgozóival, az iskolapszichológussal, és a gyógypedagógussal vettem [KB1] fel. A résztvevő diákok megoszlása szerint, 33 fő elhanyagolható stressz éri. 21 fő közepes fokú stressztől szenved és 2 fő aki nagyon stresszesnek vallja magát. az okok között a szorongást és az időszorítását jelölik meg, illetve a kellő önbizalmat. A dolgozatomban felmértem az iskola és a pedagógusok felelősségét a a stressz okozta helyzetek feltárásában. Javaslatot teszek a diákok részére az állapot kezelésére, a leküzdés lehetőségeire, bízva abban, hogy a jövőben több iskolai stresszt lesz módunk tudatosan feltárni, minimalizálni, elkerülni és a problémákat kezelni, még mielőtt azok kialakulnának.  [KB1]Ide hiányzik néhány konkrét információ a kutatási eredményeiről. 2-3 mondat, azokról írjon, amit a legfontosabb, legérdekesebb eredménynek látott

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Tanári

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 20. század, pedagógia, pedagógusok, stressz, stresszkezelés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 15. 11:23
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 15. 11:23

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet