Bánhidi Bora (2022) A fitnesz influencerek hatása a vásárlási szokásokra. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
BánhidiBora_projektmunka.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A fitnesz influencerek hatása a vásárlási szokásokraA témám aktualitása véleményem szerintem kétségtelen. A mai világban az emberek nagy százaléka, szabad perceit, óráit az online térben tölti el. Ezidő alatt akarva és akaratlanul is szembe jönnek hirdetések, amik által befolyásolva vagyunk, hiszen az online shopban, illetve a boltokba érve előbb nyúlok es olyan termék felé, amiről már hallottam valahol, mint egy teljesen ismeretlen felé. Szinte az összes cég kezd átállni a social média felületein való reklámozásra. Az influencerek egy teljesen új lehetőséget nyitottak meg a reklámozás terén. Az átlagos reklámok helyett az influnecerek által való reklámozás hatásosabbnak tűnik, és több emberhez jut el Az évek folyamán a fogyasztók döntésének befolyásolása egyre nehezebbé vált, hiszen már nem fogja meg őket a hagyományos reklám, fenntartásokkal kezelik azokat. Ellenben az influencereket sokkal hitelesebbnek érzik, hamarabb azonosulnak velük. Személy szerint én, aki ebbe már bele született, nekem ez egy természetes dolog. Szinte még az is kimerem jelenteni, hogy nagyon kevés olyan dolgot vásárlok meg amit nem láttam valamelyik általam követett influencernél, hiszen, ha kapok valami emberi visszajelzést róla akkor nyugodtabb szível próbálom ki. Azt még azért hozzá tenném, hogy leginkább olyan influencereket követek, akik hitelesek, nem százezres követőtáborral rendelkeznek, mert azok úgy gondolom, hogy már elkezdtek átesni a ló túloldalára. Minden felkérést elfogadnak, azt már nem tartom annyira valósághű, ha például minden hónapban más-más hajápolási termékeket árul, ezzel nálam már elveszti a hitelességét. Én nagyon sokat inspirálódom az influencerektől, leginkább fashion témában, hozzám közel is áll ez a téma, ezért esett a választásom erre. A dolgozatom elején bemutatnám az influencer marketinget a marketingkommunikációt, illetve az inbound marketingről is írnék pár mondtatot. Ezek után az általam összeállított kérdőívet elemezném ki, a végén meg összefoglalnám az egészet. A dolgozatom célja, hogy a kapott válaszokból kapjak egy képet, hogy mennyire vannak befolyásolva a fogyasztók az influencerek által. A projektmunkám primer kutatás alapján épül fel. A primer kutatásom alapja egy kérdőív volt, ami alapján az influencerekhez való hozzáállást, kedveltségüket mértem fel, illetve befolyásosságukat a mai vásárlási szokásokra. A kérdőív kitöltés anonim módon történt, ismerősök, családtagok, illetve ismeretlen emberek töltötték ki.A mintavétel helye: Megosztás helye a social média platformok voltak, saját üzenőfal, illetve kifejezetten erre a célra létrejött csoportokban is megtalálható volt.A mintavétel ideje: A kérdőívem 1 hétig volt elérhető.A minta nagysága: Az 1 hetes intervallum alatt végül 194 kitöltés érkezett a kérdőívre. A szakmai gyakorlati helyemre reflektálva az altémám a sport- healthy lifestyle influencerek voltak. Rájuk külön kitértem pár kérdéssel a kérdőívemben. A projektmunkám célja, hogy bemutassam az influencer marketinget, a marketing kommunikációt és az inbound marketinget. Kérdőívemben a következő kérdésekre keresem a választ: Milyen fajta influencereket részesítenek előnyben? Mennyire befolyásolja vásárlási szokását az influencer marketing? Milyen céllal követi a sport influencereket?
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | fogyasztói magatartás, internetmarketing, marketing, online marketing, sport, vásárlói magatartás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Júl. 15. 11:23 |
Utolsó módosítás: | 2022. Júl. 15. 11:23 |
Actions (login required)
Tétel nézet |