A közösségi médiában terjedő álhírek hatása a társadalomra és személyes kapcsolatainkra

Bollók Boglárka (2022) A közösségi médiában terjedő álhírek hatása a társadalomra és személyes kapcsolatainkra. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Bollók_Boglárka_UWR52G.pdf] PDF
Szakdolgozat_Bollók_Boglárka_UWR52G.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A közösségi média teljesen az életünk részévé vált. Előnyeit élvezzük egy ideje, azonban hátrányai az elmúlt években kezdtek megmutatkozni igazán. Kutatásom a közösségi médiában terjedő álhírek társadalomra és személyes kapcsolatainkra gyakorolt hatását vizsgálja. Kutatásom során fókuszcsoportos kvalitatív és kérdőíves kvantitatív módszerekkel dolgoztam. Eredményeim alapján a hírszerzési szokásaink kezdenek áttolódni az online térbe, a kérdőív kitöltők 65%-a pedig gyakran vagy nagyon gyakran találkozik álhírekkel a közösségi oldalakon, ám véleményük szerint nem megbízhatatlanabbak, mint a hagyományosabb hírforrások. A közösségi média megítélése vegyes, az emberek egyszerre látják pozitívnak és negatívnak. A véleménybuborékok jelenlétét és hatásait vizsgáló kutatások kezdettől fogva nagyon ellentmondásos eredményeket hoznak, ez az én kutatásomban sem volt másképp. A dezinformáció személyes kapcsolatainkra gyakorolt hatásának mértéke és milyensége szintén változatos eredményeket hozott, ugyanakkor a csoportos interjú eredményei egyértelműen arra engednek következtetni, hogy a társadalmunk egyre inkább polarizált, ebben pedig jelentős szerepe van a politikának és az álhíreknek.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Közösségszervezés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Keszei Barbara
Belső
egyetemi adjunktus; Pedagógia Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: álhírek, közösségi média, médiatudatosság, posztobjektivitás, web 2.0
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 15. 11:22
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 15. 11:22

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet