Bollók Boglárka (2022) A közösségi médiában terjedő álhírek hatása a társadalomra és személyes kapcsolatainkra. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_Bollók_Boglárka_UWR52G.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A közösségi média teljesen az életünk részévé vált. Előnyeit élvezzük egy ideje, azonban hátrányai az elmúlt években kezdtek megmutatkozni igazán. Kutatásom a közösségi médiában terjedő álhírek társadalomra és személyes kapcsolatainkra gyakorolt hatását vizsgálja. Kutatásom során fókuszcsoportos kvalitatív és kérdőíves kvantitatív módszerekkel dolgoztam. Eredményeim alapján a hírszerzési szokásaink kezdenek áttolódni az online térbe, a kérdőív kitöltők 65%-a pedig gyakran vagy nagyon gyakran találkozik álhírekkel a közösségi oldalakon, ám véleményük szerint nem megbízhatatlanabbak, mint a hagyományosabb hírforrások. A közösségi média megítélése vegyes, az emberek egyszerre látják pozitívnak és negatívnak. A véleménybuborékok jelenlétét és hatásait vizsgáló kutatások kezdettől fogva nagyon ellentmondásos eredményeket hoznak, ez az én kutatásomban sem volt másképp. A dezinformáció személyes kapcsolatainkra gyakorolt hatásának mértéke és milyensége szintén változatos eredményeket hozott, ugyanakkor a csoportos interjú eredményei egyértelműen arra engednek következtetni, hogy a társadalmunk egyre inkább polarizált, ebben pedig jelentős szerepe van a politikának és az álhíreknek.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | álhírek, közösségi média, médiatudatosság, posztobjektivitás, web 2.0 |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Júl. 15. 11:22 |
Utolsó módosítás: | 2022. Júl. 15. 11:22 |
Actions (login required)
Tétel nézet |