A digitális oktatás a tanárok és diákok szemszögéből

Magyar Tünde (2022) A digitális oktatás a tanárok és diákok szemszögéből. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat, Magyar Tünde, F1ISZ0.pdf] PDF
Szakdolgozat, Magyar Tünde, F1ISZ0.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A COVID-19 világjárvány miatt 2020 tavaszán Magyarországon is számos oktatási intézményt zártak be, sok más óvintézkedés bevezetése mellett, ahogyan a világ minden részén. Mindemellett az oktatás folyamatosságának biztosítása nagyon fontos volt, kényszerűen a digitális oktatásra kellett áttérni. Ez a kényszerűség sok új lehetőséget és sok nem várt nehézséget is hozott magával, melyet a diákok és az oktatók is vegyes érzelmekkel, tapasztalásokkal élték meg. Az online oktatás bevezetésével, mindenkire hatalmas feladat hárult, legyen szó az iskoláról, a szülőről vagy a diákról. Magam is részese voltam, vagyok az online oktatásnak, mint tanár, mint diák és, mint szülő. A legnagyobb nehézséget az egyedüllét, a társas kapcsolatok hiánya és a személyes kommunikáció korlátozódása okozta, a bizonytalanság, mikor és milyen formán lesz vége. A teljes digitális oktatás bevezetésével az egyik legnyomasztóbb kérdés a gyakorlatok megtartása lett. Mivel tisztán turizmust-vendéglátást oktató iskola a munkahelyem így a gyakorlatok kiemelten fontos szerepet kapnak, hiszen a gyerekek képzésében elengedhetetlenül fontos, hogy lássák, csinálják, gyakorolják a szakma elsajátításához szükséges műveleteket. Kutatásom rávilágított arra, hogy a többség szívesen tanulna, oktatna játékos, online felületek igénybevételével, kötöttségek nélkül, bárhol, valószínűsíthető, hogy a társas kapcsolataik megtartásával tennék meg ezt. Mindehhez pozitívumként hozzájárul, hogy nem kell utazni, több idő jut pihenésre, az órákra való felkészülésre. Ugyanakkor elengedhetetlen a személyes magyarázat hiánya, és ezt a diákok és az oktatók is kiemelték válaszaikban. Még nagyobb hangsúlyt kell fektetni a kommunikációs készségekre, önismeretre és az infokommunikációs eszközök használatának oktatására.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Üzleti szakoktató

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Thuma Orsolya
Belső
főiskolai docens; Pedagógia Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitális, motiváció, oktatás, pszichés hatások, társas kapcsolatok
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 15. 11:22
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 15. 11:22

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet