Magyar Tünde (2022) A digitális oktatás a tanárok és diákok szemszögéből. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Szakdolgozat, Magyar Tünde, F1ISZ0.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
A COVID-19 világjárvány miatt 2020 tavaszán Magyarországon is számos oktatási intézményt zártak be, sok más óvintézkedés bevezetése mellett, ahogyan a világ minden részén. Mindemellett az oktatás folyamatosságának biztosítása nagyon fontos volt, kényszerűen a digitális oktatásra kellett áttérni. Ez a kényszerűség sok új lehetőséget és sok nem várt nehézséget is hozott magával, melyet a diákok és az oktatók is vegyes érzelmekkel, tapasztalásokkal élték meg. Az online oktatás bevezetésével, mindenkire hatalmas feladat hárult, legyen szó az iskoláról, a szülőről vagy a diákról. Magam is részese voltam, vagyok az online oktatásnak, mint tanár, mint diák és, mint szülő. A legnagyobb nehézséget az egyedüllét, a társas kapcsolatok hiánya és a személyes kommunikáció korlátozódása okozta, a bizonytalanság, mikor és milyen formán lesz vége. A teljes digitális oktatás bevezetésével az egyik legnyomasztóbb kérdés a gyakorlatok megtartása lett. Mivel tisztán turizmust-vendéglátást oktató iskola a munkahelyem így a gyakorlatok kiemelten fontos szerepet kapnak, hiszen a gyerekek képzésében elengedhetetlenül fontos, hogy lássák, csinálják, gyakorolják a szakma elsajátításához szükséges műveleteket. Kutatásom rávilágított arra, hogy a többség szívesen tanulna, oktatna játékos, online felületek igénybevételével, kötöttségek nélkül, bárhol, valószínűsíthető, hogy a társas kapcsolataik megtartásával tennék meg ezt. Mindehhez pozitívumként hozzájárul, hogy nem kell utazni, több idő jut pihenésre, az órákra való felkészülésre. Ugyanakkor elengedhetetlen a személyes magyarázat hiánya, és ezt a diákok és az oktatók is kiemelték válaszaikban. Még nagyobb hangsúlyt kell fektetni a kommunikációs készségekre, önismeretre és az infokommunikációs eszközök használatának oktatására.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | digitális, motiváció, oktatás, pszichés hatások, társas kapcsolatok |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Júl. 15. 11:22 |
Utolsó módosítás: | 2022. Júl. 15. 11:22 |
Actions (login required)
Tétel nézet |