Lévay Kristóf Balázs (2022) A H3Hungary és a hivatásturizmus kapcsolata externáliák fényében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
A H3Hungary és a hivatásturizmus kapcsolata externáliák fényében.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Konzultáció igazolás.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (993kB) |
Absztrakt (kivonat)
Turizmus alatt az egyének önkéntes helyváltoztatását értjük, amely elsősorban nem letelepedési szándékkal jön létre. Meghatározására számtalan „soft” definíció született az évek során. A klasszikus megközelítések alapján, mint a közgazdaságtanban a piacát a turisztikai kereslet és kínálat határozza meg. A kereslet középpontjában maga a „turista” áll, akit számtalan külső tényező befolyásol adott esetben döntésében (motiváció, szabadidő, rendelkezésre álló jövedelem, szocializálódás iránti igény), ami akár a Maslow féle piramisig is visszavezethető, míg a kínálat középpontjában a szolgáltatók állnak, akikre szintén több externál mikro és makro tényező fejti ki hatását (politikai helyzet, gazdasági helyzet, beszállítóktól való dependencia). Ebben a komplex ökoszisztémában jelenik meg maga a hivatásturizmus is amely az egyén szempontjából alapvető motivációként (például elismerés iránti igény) nyilvánul meg. Kiemelten érintette sajnos az ágazatot a jelenleg is zajló pandémia, amely gazdasági szempontból évekre visszavetette a vendégéjszakák számát és adott esetben a konferenciák kivitelezésének módját és időtartamát is befolyásolta. A H3Hungary Kft., amely fő profilja elsősorban kültéri edzőparkok kivitelezése indirekt képes a turisztikában megjelenő alapvető jegyeket kiváltani az emberekből, hiszen a szabadidő eltöltését teszik lehetővé úgy, hogy az egyéneknek otthonaikat mindenképpen el kell hagyniuk egyes szükségleteik kielégítése érdekében (például önmegvalósítás). Másrészről résztvevőként mindig is tagjai voltak a konferenciaturizmusnak, kiállításokon való részvételek által. A pandémia kitörése után a vállalkozás pénzügyi teljesítménye és partnerkapcsolatai kevésbé sérültek, de ennek ellenére elkötelezettek a hosszútávú jövedelmezőség fenntartásában és az innováció előteremtésében és ösztönzésében. Kutatási kérdéseimre, miszerint hogyan változott a hivatásturizmus és mennyire érzékelhető ez a típusú változás teljes körű választ kaptam a H3Hungary példáján, hiszen annak ellenére, hogy a vállalkozás tevékenysége alapján kevésbé tartozik a klasszikus turizmus szektorába a visszaesés hatásait más aspektusokból kénytelen volt megélni (például edzőparkjaikat kevesebben látogatták). Javaslatom egy több lépcsős átalakítási folyamat (rövid és hosszú távra tervezve) lenne annak érdekében, hogy a stratégiai gócponttól, melyben jelenleg versenytársaival együtt mozog sikeresen és kifizetődően eltávolodhasson annak érdekében, hogy a hivatásturizmus regenerálódás intenzitása során a vállalkozás ezzel a jövőbeli tendenciával együtt erősödhessen meg.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | gazdasági hatásmechanizmus, helyzetelemzés, hivatás, turizmus, versenyképesség |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Júl. 15. 11:21 |
Utolsó módosítás: | 2022. Júl. 15. 11:21 |
Actions (login required)
Tétel nézet |