Stratégiai célok elemzése egy vállalkozáson keresztül

Árva Levente (2022) Stratégiai célok elemzése egy vállalkozáson keresztül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Stratégiai célok elemzése egy vállalkozáson keresztül.pdf] PDF
Stratégiai célok elemzése egy vállalkozáson keresztül.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban igyekeztem az SB Phönix Kft. vállalati stratégiájának átfogó és részletes bemutatására valamint az olvasó bevonására a cég teljes ismeretanyagának és eszköztárának segítségével.A vállalat gazdasági eredményeit árbevétele, ráfordításaik és eredményességük vizsgálatával, valamint az értékesítési adataik, azaz a mérleg és eredménykimutatásuk kielemzését és feltártam. A stratégia elemzés két legfontosabb területe a szervezet belső erőforrásainak valamint a szervezet külső környezetének vizsgálata, amelyhez a SWOT – elemzést alkalmaztam. Ez az elemzés feltárja számunkra a vállalat erősségeit, gyengeségeit, lehetőségeit valamint a kockázatokat. Ezek ismeretében lehet megalkotni valamint elemezni a vállalatunk stratégiáját. A stratégiai döntéseket követően szükségünk van célokra, hiszen azok nélkül nem tudjuk merre tart majd a vállalatunk. A második pontban ezekről a célokról kérdeztem a vezetőséget valamint arról, hogy miért vannak jelen azon az adott piacon és ott milyen sajátos értékekkel vannak jelen. A belső környezet elemzését követően áttértem a külső környezet elemzésére is, amelyhez a Porter versenyt meghatározó erőket tartalmazó modellt hívtam segítségül. Ez a modell nagyon hasznos, hogy meg tudjuk határozni a beszállítóinkat, a vásárló kört aki felé nyitni szeretnénk, a versenytársak fenyegetettségét és hogy nagyon oda kell figyelnünk a termékeink egyediségére. A dolgozatom végénél kitértem arra is, hogy milyen célokért küzdenek jelenleg az SB Phönix Kft. vezetősége valamint alkalmazottai is. A cég nem vaktában próbálja kergetni a céljait, hanem minden egyes cél eléréséhez meg van a saját tervük is amivel vagy ahogyan azt teljesíteni is tudja, gyarapítva a céget is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: acélipar, cégelemzés, import, környezetvizsgálat, vállalati stratégiák
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 15. 11:21
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 15. 11:21

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet