A Robert Bosch Kft. belső kommunikációjának elemzése

Jaros Janka Nikolett (2022) A Robert Bosch Kft. belső kommunikációjának elemzése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Jaros_Janka_Projektmunka.pdf] PDF
Jaros_Janka_Projektmunka.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Az általam elemzésre választott vállalat, a Robert Bosch Elektronikai Kft. Rendkívül kiterjedt magyar és nemzetközi kapcsolatokkal rendelkezik, ami a vállalat tevékenységéből adódik, hisz megjelennek az élet majdnem minden területén. A vállalat történetét a kezdetektől az innovatív hajtóerő és a társadalmi elkötelezettség jellemezte. Ez a cég Magyarország egyik legnagyobb külföldi ipari munkaadója. 1898 óta van jelen a termékeivel Magyarországon. Székhelye Németországban található Stuttgart városában. Egy jól működő vállalatnak az alapja a megfelelő kommunikáció, ezért is esett a választásom a belső kommunikáció elemzésére. Az üzleti életben mindig is nagy hangsúlyt fektetünk erre a tevékenységre, hiszen minél jobban kommunikál egy vállalat, annál jobban fog működni a jövőben. A belső kommunikáció alatt azt értem, hogy hogyan áramlik az információ egy nagyobb cégen belül, mint például a beosztottak és a vezetők között. Ahogy fejlődik a világ, vele fejlődnek a kommunikációs eszközök is és a régi hagyományos kommunikáció értéke csökken mivel átveszi az irányítást a digitális. A dolgozatomban szeretném bemutatni, hogy hogyan működik valójában egy jó kommunikáció az üzleti életben, milyen tényezőkre kell figyelni és milyen módszerekkel lehet véghez vinni. Ez egy olyan alapvető tevékenység mindenki életében, hogy az emberek azt gondolják nem kell fejleszteni. Nem csak a hétköznapi, de az üzleti életben is nagyon fontos a megfelelő információcsere, hiszen, ha a vállalaton belül nem fogalmaznak pontosan az ott dolgozó emberek abból nagyobb problémák adódhatnak. Rendkívül fontos, hogy minél jobban megismerjük a kommunikációs eszközöket, illetve csatornákat, hiszen akkor az emberek tudni fogják, hogy mire kell odafigyelni egy információcsere során A dolgozatomban szeretném bővebben kifejteni egy multinacionális vállalat struktúráját, illetve a belső kommunikációs szerkezetét. Bemutatom részletesebben a csatornákat és a társadalmi szerepvállalást az üzleti életben, illetve kitérek a konkrét üzleti kapcsolatokra is. Ábrák és elemzések során mélyebben ismertetem a vállalat kommunikációját és alátámasztom ezeket példákkal is. Azért is választottam ezt a témát, mert a kommunikáció hiánya egyre nagyobb szerepet kap a mai világban és mivel mindenhol jelen van, szeretném feltárni a fontosságát és a megfelelő módszereket. Olyan belső kommunikációs eszközöket választottam, amelyek a legtöbbet fordulnak elő egy vállalat életében és ezáltal az emberek saját maguknál is felismerhetik amikor kommunikálnak. A projektmunkám főként a jelen időben helyezhető el, de befolyásolja a múlt és kihat a jövőre is. A vállalat belső kommunikációját a vezetőség, alkalmazottak, munkatársak, valamint az azok közötti kapcsolat kiépítése és működtetése jelenti. Az alapítástól kezdve kialakult egy olyan belső szerkezet, amely nem csak Magyarországon, de a világon bárhol helyt áll. Az összes gyárban és telephelyen ugyan azt a belső kommunikációs rendszert használják, de vannak sajátos technikák is. Ez mind attól függ hány dolgozó van az adott gyárban, melyik eszközt használnak legtöbben a kommunikációra és milyen formában. Ezt az adott gyár vezető határozza meg és építi fel. Folyamatosan fejlődik és alakul a cég stratégiája Összességében a szakirodalmakból és a saját tapasztalataimból kiderült, hogy az elemzésre választott vállalat belső kommunikációja nagy részben hatékonyan működik mind külső, mind belső szemmel nézve. Ugyanakkor ott az a kis rész, ami fejlesztésre szorul annak érdekében, hogy 100%-os legyen a kommunikáció működése a cégnél. Korábbi munkáim során is volt lehetőségem a belső kommunikációba bele látni, de az apróbb hibákat, fejlesztéseket leszámítva egyik cégnél sem volt annyira fejlett a belső kommunikáció, mint a Bosch-nál.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Merliot-Almássy Eszter
Belső
főiskolai docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: belső kommunikáció fejlesztése, ember, kommunikációs csatornák, szabályok, vállalati kommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 15. 11:21
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 15. 11:21

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet