Szabó Péter (2022) A belföldi turizmus és a Magyar Turisztikai Ügynökség médiakommunikációjának kapcsolata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Szabó_Péter_szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A témám kiválasztásánál szem előtt tartottam, hogy mindenképp legyen személyes vonatkozása a szakdolgozatomnak, így ennek fényében választottam a témát. Dolgoztam több szállodában, innen jött a turizmus iránti szeretet, most pedig egy médiaügynökségnél dolgozom, ahol hozzá tudok férni kutatószoftverek segítségével a hazai médiaköltésekhez, kampányok mutatóihoz, így innen jött az ötlet, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség médiakommunikációjáról írjak dolgozatomban. Először bemutattam a turizmust általánosságban, majd a hazai turizmus kialakulását és jelenlegi helyzetét. Ezt követően az MTÜ marketingtevékenységeit vizsgáltam meg, kampányeléréseket, költéseket. Kutatásomban kíváncsi voltam arra, hogy hogyan vélekednek a kutatásomban részt vevők a látott kampányfilmekről, miről gondolják azt, hogy fejlődniük kéne még, illetve feltérképeztem az utazási szokásaikat, a döntéseiket leginkább befolyásoló tényezőket. Kíváncsi voltam még arra is, hogy tükrözi-e a belföldi turizmus volumene a kampányokra fordított összeget, melyre nemleges válasz született a kutatásom alapján. A kutatási kérdéseim köré egy 20 kérdésből álló, 2 kampányfilmet tartalmazó kérdőívet hoztam létre, melyben felmértem a kitöltők utazási motivációit a főbb demográfiai adatok után, majd azt, hogy a kérdőívbe beépített kampányfilmekről mit gondolnak, milyen érzést vált ki belőlük, illetve azt, hogy hogyan lehetnének ezek még jobbak, valamint megpróbáltam feltérképezni egy nyitott kérdésből, hogy mi az szerintük, amivel a belföldi turisztikai kínálat kedvezőbb lehet számukra.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | belföldi turizmus, kampányok, Magyar Turisztikai Ügynökség, média, turizmus, turizmusmarketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Júl. 15. 11:21 |
Utolsó módosítás: | 2022. Júl. 15. 11:21 |
Actions (login required)
Tétel nézet |