The impact of social media on consumer behavior in tourism

Bodor Csenge (2022) The impact of social media on consumer behavior in tourism. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of szakdolgozat -Bodor Csenge 2022.pdf] PDF
szakdolgozat -Bodor Csenge 2022.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Over the past few years, the Internet's information flow has become two-way, complementing its usual one-way information sharing. Web 2.0 introduced new and creative apps that established a new social method for social engagement on the Web. Moreover, social networking sites and user-generated content have lately become a global phenomenon as a result of their broad usage by consumers and companies (Öz, 2015). Because of the widespread usage of user-generated content, more than 80% of internet users consult different sorts of UGC while making travel purchases (Fotis et al., 2012).The objective of this paper is to identify what factors could influence the tourism experience, especially the influence of social media on experience formation and decision-making. The key goals of the study are to find out whether social media has any effect on consumer behavior in tourism, to determine what the advantages of tourists using these sites are while taking trips, and to determine if there is any difference in case of the two investigated countries: Hungary and Spain.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Consumer behavior, Hungary, influence, Social media, Spain, tourism
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Júl. 15. 11:21
Utolsó módosítás: 2022. Júl. 15. 11:21

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet