Szász Anikó (2022) A környezet, környezeti elemek, ambiens ingerek szerepe az oktatásban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Szasz_Aniko_Szakdolgozat4_0515.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Az életünk nagy részét épített környezetben éljük. A kutatásom célja ezen épített környezetben az ambiens környezeti ingerek vizsgálata, melyeket nem vagy kevésbé érzékelünk, amiknek egy zárt térben mégannyira is befolyásoló szerepe van, mint egy nyitott térben. Mekkora a szerepe ezeknek az ingereknek a felsőoktatásban. Ezek az ingerek, a tér, a környezet, amiben az oktatási munka történik, milyen hatással van az egyetemen dolgozó tanárok oktatási folyamataira. Mennyire érzékelik ezt a „láthatatlan” környezetet és milyen hatással lehet egy épület külseje az oktatókra. Felig strukturált interjú keretein belül kérdeztem meg 7 oktatót, akik a BGE PSZK karán tanítanak. Az ambiens környezeti ingerek az eredmények alapján jelentős hatással vannak az oktatási folyamatokra, leginkább akkor, ha zavaró tényezőként tűnnek fel, mint pl. a betűző napsütés és ezzel együtt a nem jól működő árnyékolás, a megfelelően szabályozható mesterséges fény nem használata, a meleg és a szellőztetés nehézségei. Az épület külseje kevésbé meghatározó szempont, az interjú alanyai szerint. Mind az épület, mind a tanterem, benne a tanteremhez tartozó tárgyakkal ezek a funkciójuknak megfelelően működjenek.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | záródolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | iskola, környezet, környezeti elemek, környezeti hatások, oktatás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Ápr. 02. 10:02 |
Utolsó módosítás: | 2022. Ápr. 02. 10:02 |
Actions (login required)
Tétel nézet |