A környezet, környezeti elemek, ambiens ingerek szerepe az oktatásban

Szász Anikó (2022) A környezet, környezeti elemek, ambiens ingerek szerepe az oktatásban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Szasz_Aniko_Szakdolgozat4_0515.pdf] PDF
Szasz_Aniko_Szakdolgozat4_0515.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Az életünk nagy részét épített környezetben éljük. A kutatásom célja ezen épített környezetben az ambiens környezeti ingerek vizsgálata, melyeket nem vagy kevésbé érzékelünk, amiknek egy zárt térben mégannyira is befolyásoló szerepe van, mint egy nyitott térben. Mekkora a szerepe ezeknek az ingereknek a felsőoktatásban. Ezek az ingerek, a tér, a környezet, amiben az oktatási munka történik, milyen hatással van az egyetemen dolgozó tanárok oktatási folyamataira. Mennyire érzékelik ezt a „láthatatlan” környezetet és milyen hatással lehet egy épület külseje az oktatókra. Felig strukturált interjú keretein belül kérdeztem meg 7 oktatót, akik a BGE PSZK karán tanítanak. Az ambiens környezeti ingerek az eredmények alapján jelentős hatással vannak az oktatási folyamatokra, leginkább akkor, ha zavaró tényezőként tűnnek fel, mint pl. a betűző napsütés és ezzel együtt a nem jól működő árnyékolás, a megfelelően szabályozható mesterséges fény nem használata, a meleg és a szellőztetés nehézségei.  Az épület külseje kevésbé meghatározó szempont, az interjú alanyai szerint.  Mind az épület, mind a tanterem, benne a tanteremhez tartozó tárgyakkal ezek a funkciójuknak megfelelően működjenek.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Munkahelyi mentálhigiéné

Mű típusa: záródolgozat
Kulcsszavak: iskola, környezet, környezeti elemek, környezeti hatások, oktatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Ápr. 02. 10:02
Utolsó módosítás: 2022. Ápr. 02. 10:02

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet