Figyelemzavar, mint teljesítménykrízis a hétköznapi felnőtt életben

Konkoly Ágnes (2022) Figyelemzavar, mint teljesítménykrízis a hétköznapi felnőtt életben. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Konkoly Ágnes UDGJBJ szakdolgozat.pdf] PDF
Konkoly Ágnes UDGJBJ szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (749kB)
[thumbnail of Konkoly Ágnes UDGJBJ kérdőív űrlap 1.oldal.pdf] PDF
Konkoly Ágnes UDGJBJ kérdőív űrlap 1.oldal.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Konkoly Ágnes UDGJBJ kérdőív űrlap 2.oldal.pdf] PDF
Konkoly Ágnes UDGJBJ kérdőív űrlap 2.oldal.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (413kB)

Absztrakt (kivonat)

Kutatásom mentén azt az álláspontot képviselem, hogy a figyelemzavar olyan komplex neurobiológiai rendellenesség, mely jó megküzdő képességgel társulva, akár jól funkcionáló egyén szuperképessége is lehet, aminek okáról a környezete talán mit sem sejt. Vannak a történelemben erre vonatkozólag nagyszerű példák. Ugyanakkor a hétköznapi életben nem ilyen egyszerű érvényre jutnia az érintetteknek, így mindannyiónk közös felelőssége a jelenben és a jövőben, hogy családi, iskolai és munkahelyi közegben is megkaphassák a szükséges támogatást, fejlesztést és információt. Mind a figyelemzavarral küzdők, mind a neurotipikus személyek érdekei azonosak a normák újragondolásában. Hiszen a kibontakozóban lévő jövőbeli karrierkép, mely gyors alkalmazkodó- és tanulóképességet feltételez, valamint a cselekvések párhuzamos lefolytatására való készséget, kreatív észjárást és a széleskörű tájékozottság meglétét. Ezek mind-mind a figyelemzavar és hiperaktivitás diagnózissal rendelkezők sajátjai. Kutatásom alapján ez a fajta sokszínűség, amely az érintett egyének könnyű elterelhetőségéből fakad, könnyedén előnnyé formálható. Ám a siker érdekében nem kerülhető el az edukáció, a társadalmi összefogás és felelősségvállalás mikro- és makrokörnyezetünkben egyaránt. Életvitelünk és szelfsémáink tudatos, pozitív és stresszcsökkentésre irányuló fejlesztése még továbbra is számos kihívással teli lehetőséget nyújt mentálhigiénés és segítő szakmákban egyaránt. Hiszen a teljesítményromlást okozó problémák megelőzhetőek!

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Munkahelyi mentálhigiéné

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kozma Krisztina
Belső
óraadó tanár; Pedagógia Tanszék; KVIK

Mű típusa: záródolgozat
Kulcsszavak: kognitív megközelítés, rugalmasság, stresszkezelés, teljesítményproblémák, tudatos figyelem
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Ápr. 02. 10:02
Utolsó módosítás: 2022. Ápr. 02. 10:02

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet