Traveling habits of generation Z

Fóti Kristóf Gábor (2022) Traveling habits of generation Z. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Dissertation_Kristof Foti_BQCVUK_Traveling-habits-of-generation-Z.pdf] PDF
Dissertation_Kristof Foti_BQCVUK_Traveling-habits-of-generation-Z.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

At the beginning of my research, I set the goal of answering the following questions: what are the traveling habits of generation Z? what kind of phenomenons influence their choice in destination making?  How big is the role of social media in decision-making? how much impact an influencer has on them in opinion formation? What are the reasons of their travel? How important is for them to share their experiences during travel? What kind of marketing and communication channels they use? After examination, I studied the related literature data and after that I tried to collect an affordable amount of data by creating a qualitative (in-depth personal interview) and quantitative research method (online questionnaire).

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Hübner Andrea
Belső
egyetemi tanársegéd; Pedagógia Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: anthropology, Generation Z, generations, social media impacts, traveling habits
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Ápr. 02. 10:02
Utolsó módosítás: 2022. Ápr. 02. 10:02

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet