Successful Marketing Strategies of Small Hotels in the Northeastern Balaton Region

Szabó Enikő Zsuzsanna (2022) Successful Marketing Strategies of Small Hotels in the Northeastern Balaton Region. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Enikő Zsuzsanna Szabó - MA Thesis.pdf] PDF
Enikő Zsuzsanna Szabó - MA Thesis.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

OTAs dominate the hotel market nowadays, making it very difficult for hotels to increase their direct bookings, which would be more beneficial for them. This thesis intends to find those marketing strategies and activities that small hotels in the Northeastern Balaton region use in order to increase their direct bookings and be more successful. With the use online available data and by making interviews with hotel owners in the selected area, patterns were investigated to find if there is a connection between hotel marketing and success in this region. The results showed that the better a hotel’s marketing is, the better it can perform in terms of direct bookings and other success indicators, such as REVPAR. Based on the findings, suggestions were formulated for hotels located in the Northeastern Balaton region on how they could improve their marketing.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Jancsik András
Belső
egyetemi docens; Turizmus Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: direct bookings, hotel marketing, hotel online marketing, marketing strategy, OTA
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Ápr. 02. 10:01
Utolsó módosítás: 2022. Ápr. 02. 10:01

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet