Fizil Orsolya (2022) Reziliencia-fejlesztő folyamat pedagógusoknak, Saját tréning bemutatása. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Fizil Orsolya_SZD_végleges-verzió.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
2020. októberében kezdtem el a reziliencia-fejlesztő tréningfolyamatot az iskolánkban. Azzal a reménnyel álltam hozzá, hogy 8-10 kolléga csatlakozik, és végig kitart. Gondoltam, 8 vagy 10 ember az pont 8-10-zel több a semminél, akik eddig részesültek ilyen jellegű fejlesztésben. Az igazgató támogatta és támogatja a tevékenységemet, hiszen tudja, hogy ez az iskolánk versenyképességét és munkaerő-megtartó erejét is növeli. A csoport 3 tagjával régóta ismerjük egymást, az előző iskolánkban is együtt dolgoztunk, és annál jobban örültem, hogy olyanok is csatlakoztak, akikkel nem olyan régóta dolgozunk együtt. Ez a kis közösség az iskolán belül egyelőre kissé elkülönül, mondhatni ez az egyik klikk. Azt remélem, hogy a csoporttal kapcsolatos jó visszajelzések másokat is vonzanak majd. Törekszem arra, hogy a csoporton kívülieket semmilyen módon ne minősítsük, így nem erősítem a klikkesedést. Sylvia Kéré Wellensiek reziliencia-fejlesztő tréningkönyvét használtam alapnak, és ehhez vettem hozzá gyakorlatokat egyéb forrásokból, valamint saját ötleteket is alkalmaztam. Próbáltam felhívni a tagok figyelmét arra, hogy kövessék saját testi érzeteik jelzéseit, de az ilyen jellegű, akár mozgásos gyakorlatokra nem mindig volt vevő a csoport. A Dixit-, OH- és egyéb képkártyákkal való munka egyértelmű sikertörténet, nagyon szerették minden alkalommal. Az irodalmi szövegek színesítették a munkát, de nem tartottam irodalomterápiás jellegű foglalkozást. Egy foglalkozást 90 percesre terveztem, ezt az időkeretet általában sikerült tartanom. Két nagyobb kihívással szembesültem a tanév alatt: a nem tervezett konfliktuskezelő alkalom és Gyuri esetének kezelése. Mindkét esetben sokat jelentett nekem szakmai mentorom, Szeghyné Gurin Eszter támogatása. Ilyen jellegű mentorálás vagy akár szupervízió nélkül nem is érdemes belevágni a csoportvezetésbe.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | záródolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | munkahelyi mentálhigiéné, önismeret, pedagógusok, reziliencia, személyiségfejlesztő tréning |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Ápr. 02. 10:01 |
Utolsó módosítás: | 2022. Ápr. 02. 10:01 |
Actions (login required)
Tétel nézet |