A könnyűzenei fesztiválok marketingkommunikációjának elemzése

Bodzán Réka (2015) A könnyűzenei fesztiválok marketingkommunikációjának elemzése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_151209_vegl.pdf] PDF
Szakdolgozat_151209_vegl.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel)

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat célja a könnyűzenei fesztiválok marketingkommunikációjának elemzése tartalmi és hatékonysági szempontból, a Sziget Fesztivál példáján keresztül. A téma aktualitása napjainkban vitathatatlan, hiszen világszerte, és így országosan is a fesztiválok komoly attrakcióként bírnak, szerves részét képezik egy ország vagy térség vonzótényezőinek. A példaként használt Sziget pedig nemcsak hazánkban, hanem Európa-szerte is komoly népszerűségnek örvend. A szakdolgozat arra keresi a választ, hogy melyek azok a marketingkommunikációs elemek, amelyek közrejátszanak a fesztivál nemzetközi ismertségében, s melyek lehetnek azok az elemek, amelyek esetlegesen fejlesztésre szorulnak. A dolgozat első fele a nemzetközi, illetve hazai fesztiválpiacról szól, keresleti és kínálati elemzéssel – mindez szükséges a téma aktualitásának nyomatékosításához, s egyes globális jelenségek feltárásához. Ezután az olvasó megismerkedhet a Sziget Fesztivál rövid történetével és jelentőségével, annak bizonyításaként, hogy a rendezvény megfelelő példaként szolgál a téma bemutatására. Mindezek után rövid elméleti áttekintés következik olyan alapfogalmak meghatározásához, mint a marketingkommunikáció és annak felépítése. A fogalmak ismertetése után bemutatásra kerülnek a Sziget ATL, majd BTL kommunikációs eszközei, kiemelt hangsúlyt fektetve a vonal feletti eszközökre, illetve a BTL-en belül az eladásösztönzésre. Ezek után következik a primer kutatások ismertetése: előbb egy szakértői interjú, majd egy saját, online kérdőív eredményei kerülnek prezentálásra többek között olyan témaköröket feszegetve, mint a Sziget sajtókommunikációs terve, a látogatói elégedettség, valamint a fogyasztó-megkötési potenciálok. A szakdolgozat eredményeként választ adok a dolgozat elején felmerült kérdésekre, összegzem a kutatás eredményeit, illetve további kutatási javaslatokat vetek fel.

Magyar cím

A könnyűzenei fesztiválok marketingkommunikációjának elemzése

Angol cím

Analysis of marketing communications of music festivals

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Intézeti Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Sziget Fesztivál, Marketingkommunikáció
Felhasználói azonosító szám (ID): Meleg Gizella
Rekord készítés dátuma: 2015. Dec. 10. 14:24
Utolsó módosítás: 2016. Feb. 10. 16:07

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet