Bodzán Réka (2015) A könnyűzenei fesztiválok marketingkommunikációjának elemzése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_151209_vegl.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat célja a könnyűzenei fesztiválok marketingkommunikációjának elemzése tartalmi és hatékonysági szempontból, a Sziget Fesztivál példáján keresztül. A téma aktualitása napjainkban vitathatatlan, hiszen világszerte, és így országosan is a fesztiválok komoly attrakcióként bírnak, szerves részét képezik egy ország vagy térség vonzótényezőinek. A példaként használt Sziget pedig nemcsak hazánkban, hanem Európa-szerte is komoly népszerűségnek örvend. A szakdolgozat arra keresi a választ, hogy melyek azok a marketingkommunikációs elemek, amelyek közrejátszanak a fesztivál nemzetközi ismertségében, s melyek lehetnek azok az elemek, amelyek esetlegesen fejlesztésre szorulnak. A dolgozat első fele a nemzetközi, illetve hazai fesztiválpiacról szól, keresleti és kínálati elemzéssel – mindez szükséges a téma aktualitásának nyomatékosításához, s egyes globális jelenségek feltárásához. Ezután az olvasó megismerkedhet a Sziget Fesztivál rövid történetével és jelentőségével, annak bizonyításaként, hogy a rendezvény megfelelő példaként szolgál a téma bemutatására. Mindezek után rövid elméleti áttekintés következik olyan alapfogalmak meghatározásához, mint a marketingkommunikáció és annak felépítése. A fogalmak ismertetése után bemutatásra kerülnek a Sziget ATL, majd BTL kommunikációs eszközei, kiemelt hangsúlyt fektetve a vonal feletti eszközökre, illetve a BTL-en belül az eladásösztönzésre. Ezek után következik a primer kutatások ismertetése: előbb egy szakértői interjú, majd egy saját, online kérdőív eredményei kerülnek prezentálásra többek között olyan témaköröket feszegetve, mint a Sziget sajtókommunikációs terve, a látogatói elégedettség, valamint a fogyasztó-megkötési potenciálok. A szakdolgozat eredményeként választ adok a dolgozat elején felmerült kérdésekre, összegzem a kutatás eredményeit, illetve további kutatási javaslatokat vetek fel.
Magyar cím
A könnyűzenei fesztiválok marketingkommunikációjának elemzése
Angol cím
Analysis of marketing communications of music festivals
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Intézeti Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Sziget Fesztivál, Marketingkommunikáció |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Meleg Gizella |
Rekord készítés dátuma: | 2015. Dec. 10. 14:24 |
Utolsó módosítás: | 2016. Feb. 10. 16:07 |
Actions (login required)
Tétel nézet |