Czikora Kristóf Máte (2021) A márkahűség hatása az autóiparban- az Alfa Romeo példáján keresztül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
BUDAPESTI-GAZDASÁGI-EGYETEM Czikora Kristóf Máté SZAKDOLGOZATA(1) (2).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomhoz elsősorban primer és szekunder adatok formájában gyűjtöttem információkat. Kutatási kérdésemet képezte a márkahűség objektív és szubjektív minőségi ismérveinek a megismerése az Alfa Romeo tulajdonosok körében. Objektív terület nem más, mint az egyértelműen és kategorikusan összehasonlítható dolgok, mint például nagyobb lóerő, törésteszt, illetve motorikus meghibásodások száma. A szubjektív terület esetében a dizájn a formavilág és a szín képezik az elemezni kívánt területet, ugyanis ez az a nézőpont, ahol az egyéni megítélés döntő szerepet kap, ezért a dolgokat nem lehet egyszerűen megállapítani. A legpontosabb megállapítás érdekében kérdőíves primer kutatást alkalmaztam, amelyben az autóipar számos területére is rákérdeztem. A további kérdéseim úgy szóltak, mint például, hogy rendelkezik-e gépjárművel, Hogyha rendelkezik / rendelkezne autóval akkor milyen kategóriájút használ/használna?, Milyen üzemanyagú gépjárművet használ / használna szívesen? Mi alapján választ / választana autót? Például (Stílus, Teljesítmény, Kényelem, Környezetvédelem /Fenntarthatóság, Forma / Design, Ár, Praktikusság (Csomagtartó méret ..stb) Az autók világában létezik márkahűség? Van-e kedvenc márkája, és ha igen akkor melyik? Mennyire megbízhatóak motorikusan az alábbi autómárkák gépjárművei? Az alábbi gépjárművek: Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Fiat, Ford, Honda, Mercedes, Opel, Peugeot, Renault, Skoda, Suzuki, Toyota. Ezen és az ezt követő négy kérdésemet is ezzel a 15 autómárkával kapcsolatosan tettem fel. Mennyire KÉNYELMESEK az alábbi autómárkák gépjárművei? Mennyire BIZTONSÁGOSAK az alábbi autómárkák gépjárművei? Mennyire DIZÁJNOSAK az alábbi autómárkák gépjárművei? Mennyire készülnek minőségi ANYAGOKBÓL az alábbi autómárkák gépjárművei? Ezen kérdések alapján sikerült felmérnem a nagyminta és a preferált autótípusok szerinti népítéletet, melyek alapján bemutathatom a márkahűség megítélésére gyakorolt pozitív hatásokat. Az eredmények és végkövetkeztetések szakaszában felvázolom azokat a legfontosabbnak tartott kutatási kérdéseimet, amelyekre a kérdőíves primer kutatás segítségével releváns válaszok érkeztek. A pontos válaszoknak köszönhetően könnyedén tudtam elemezni kutatási kérdéseimet melynek következtében átfogó képet tudtam nyújtani róluk. Az első ilyen kérdés az üzemanyagokkal volt kapcsolatos, ahol megállapítottam a következőt. A kitöltők nagyobb része (47%) a benzines kategóriájú autókat preferálja, amely 2%-al nagyobb támogatottsággal rendelkezik mint a dízeles kategória. Abból, hogy az elektromos vagy éppen hybrid autók összesen 6 %-körül teljesítettek, kimondható, hogy a környezetvédelem és fenntarthatóság gondolata nem nagyon hatja át a kitöltők élethez való felfogását. Következő kérdésem a minek az alapján választana autót volt, ahol a stílusosság, a teljesítmény, a kényelem, a formaterv és az ár voltak a főbb szempontok. Elmondhatjuk, hogy a fogyasztók elsődleges döntése a formatervre összpontosul, ugyanis ez hat leginkább a vásárlóra. Második legfontosabbnak bizonyult az autó stílusa (sportos, klasszikus, SUV), melyet a kényelem, majd pedig a teljesítmény követett. Az autók ára érdekes módon annyira nem tartozott bele a fontosnak mondható választói kategóriába. Az autók világában létezik márkahűség című kutatási kérdésem egyhangú választ adott. Az 543 kitöltőből 522-en a létezikre szavaztak, 21-en pedig a nemre, így egyértelmű képet kapunk a jelenlegi felfogásokról. a primer adatok alapján bemutattam. Mennyire megbízhatóak motorikusan az alábbi autómárkák gépjárművei című kérdésem viszonylag érdekes adatokat tudott produkálni. A Volkswagen lett a legmegbízhatóbb, melyet az Alfa Romeo követett. Motorikus szempontból a Mercedes-Benz lett a harmadik. Negyedik helyezést érte el a Toyota, ami az értékelések alapján nagyon hasonló eredményeket kapott a Mercedeshez. Az ötödik helyezést érte el az Audi, melyet a BMW követett. A mennyire biztonságosak az alábbi autómárkák gépjárművei című kérdésemnél eléggé változatos értékeket kaptunk. A Mercedesnek sikerült legjobban elnyernie a nagy átlag bizalmát, ami nem is annyira véletlen hiszen internetes honlapjuk USP-je szerint „A Mercedes-Benznél a biztonság hagyományosan az első helyen áll” (Mercedes-Benz,2021) Az Audi lett a második legbiztonságosabb autógyártó vállalat, amely ezáltal hűen tükrözi USP-jét miszerint „Biztonság és minőség” jellemzi őket. (Audi,2021) Biztonság terén harmadik lett az Alfa Romeo, melyet a német BMW követett. Az utolsó előtti helyen végzett a Toyota, majd pedig utolsóként az a Volkswagen ért célba, ami honlapjukon biztonságot és gyors segítségnyújtást ígért a jövendőbeli fogyasztóiknak. (Volkswagen,2021) Dizájn tekintetében első helyen végzett az Alfa Romeo, második helyen a Mercedes-Benz, harmadik helyen az Audi, negyedik helyen a BMW, ötödik helyen a Toyota, hatodikként/ utolsóként pedig a Volkswagen. Ami az anyaghasználatot illeti, a jó USP-jét megtartva a Mercedes lett az abszolút nyertes, melyet az Audi követett. Az Alfa Romeo lett a harmadik, majd pedig a BMW a negyedik, a Toyota ötödik és a Volkswagen hatodik. Azon 6 márkák, amik a nagyobb felhasználói szintet képviselték, összesített értékelésben az alábbi eredményeket érték el. A kérdőívem kitöltői elsősorban az olasz Alfa Romeot választották meg a legjobb autókat gyártó vállalatnak. A második helyezést a Mercedes-Benz szerezte meg a maga precizitásával. Harmadik lett az Audi, negyedik a BMW, ötödik a Volkswagen és hatodik pedig a Toyota. A legfontosabb következtetést abból szűrhetjük le, hogy amikor különválasztottam az eredményeket preferált autótípus szerint, akkor minden esetben a válaszadó a saját preferált autótípusának jobb értékelést adott, mint a nagy minta átlaga. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a márkahűségnek pozitív hatása van, mind a szubjektív mind pedig az objektív értékekre.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | autóipar, autókereskedelem, marketing, márkahűség, márkanév |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Ápr. 02. 09:57 |
Utolsó módosítás: | 2022. Ápr. 02. 09:57 |
Actions (login required)
Tétel nézet |