Tanár- diák konfliktusok az iskolában

Nyíri Virág (2021) Tanár- diák konfliktusok az iskolában. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Tanár-diák konfliktusok az iskolában.pdf] PDF
Tanár-diák konfliktusok az iskolában.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban bemutattam a konfliktus fogalmát, a konfliktusok típusait és az azokat kiváltó lehetséges okokat, és rámutattam arra is, hogy a folyamatban, hol és milyen módszereket lehet alkalmazni a szerencsés végkimenetel érdekében. Bemutattam a konfliktusok kezelésének lehetséges módjait, amelyben az első a prevenció, azaz a megelőzés. Kiemeltem a Thomas-Kilmann modellt, ami az önérvényesítés és az együttműködés tekintetében négy személyiségtípust rajzol ki, és a modellhez tartozó teszt segítségével bárki megtalálhatja a helyét ebben a koordinátarendszerszerű modellben, és jobb rálátást kaphat önmagára a tekintetben, hogy a konfliktusokban milyen karakterként jelenik meg, és ezen hol kell változtatnia, javítania, hogy hatékonyabban kezelje a konfliktusokat. Kiemeltem még továbbá Szekszárdi Júlia módszerét. Megemlítettem megoldási lehetőségként a mediációt is, mint gyakorlati kezelési módot. A dolgozatot egy saját kutatással zártam, amelyben négy tanárral és négy diákkal készítettem mélyinterjút az iskolai konfliktusokkal kapcsolatos tapasztalataikról.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Üzleti szakoktató

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: generáció elmélet, iskolai konfliktus, konfliktus, konfliktuselmélet, konfliktuskezelés, konfliktusmegelőzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Ápr. 02. 09:57
Utolsó módosítás: 2022. Ápr. 02. 09:57

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet