Nyíri Virág (2021) Tanár- diák konfliktusok az iskolában. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Tanár-diák konfliktusok az iskolában.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban bemutattam a konfliktus fogalmát, a konfliktusok típusait és az azokat kiváltó lehetséges okokat, és rámutattam arra is, hogy a folyamatban, hol és milyen módszereket lehet alkalmazni a szerencsés végkimenetel érdekében. Bemutattam a konfliktusok kezelésének lehetséges módjait, amelyben az első a prevenció, azaz a megelőzés. Kiemeltem a Thomas-Kilmann modellt, ami az önérvényesítés és az együttműködés tekintetében négy személyiségtípust rajzol ki, és a modellhez tartozó teszt segítségével bárki megtalálhatja a helyét ebben a koordinátarendszerszerű modellben, és jobb rálátást kaphat önmagára a tekintetben, hogy a konfliktusokban milyen karakterként jelenik meg, és ezen hol kell változtatnia, javítania, hogy hatékonyabban kezelje a konfliktusokat. Kiemeltem még továbbá Szekszárdi Júlia módszerét. Megemlítettem megoldási lehetőségként a mediációt is, mint gyakorlati kezelési módot. A dolgozatot egy saját kutatással zártam, amelyben négy tanárral és négy diákkal készítettem mélyinterjút az iskolai konfliktusokkal kapcsolatos tapasztalataikról.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | generáció elmélet, iskolai konfliktus, konfliktus, konfliktuselmélet, konfliktuskezelés, konfliktusmegelőzés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Ápr. 02. 09:57 |
Utolsó módosítás: | 2022. Ápr. 02. 09:57 |
Actions (login required)
Tétel nézet |