How have tourist's motivations changed since the Covid-19 pandemic? A study that examines the challenges both from customers' motivation and Hotels' operation perspective.

Ungvári Lili Eszter (2021) How have tourist's motivations changed since the Covid-19 pandemic? A study that examines the challenges both from customers' motivation and Hotels' operation perspective. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of thesis_Ungvári Lili FINAL.pdf] PDF
thesis_Ungvári Lili FINAL.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

I decided to write about tourist motivation, how it has changed due to the COVID-19 crisis. In my opinion, this topic is relevant, as the travel habits and the needs have changed. Beside the tourist side, it is necessary to unfold the industry side too, how they adopted to the situations, what new measures they had to introduced to stay profitable, and host guests. Based on literatures, articles, and studies I expressed the topic itself. As a conclusion, and assumption, I decided to make interviews with two hotel managers, and created an online questionnaire to figure out each generations habits and preferences when travelling.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Weninger Ágnes Rita
Belső
Mesteroktató; Turizmus Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Accor Hotels, analytical work, Motivation, tourism, tourism demand
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Ápr. 02. 09:57
Utolsó módosítás: 2022. Ápr. 02. 09:57

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet