Budapest népszerűsítése a belföldi turisták körében

Kiss Alíz Orsolya (2021) Budapest népszerűsítése a belföldi turisták körében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Kiss_Alíz_Orsolya_szakdolgozat.pdf] PDF
Kiss_Alíz_Orsolya_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Kutatásom első szakasza szekunder kutatással történt, Magyarország és más, európai országok körülményeinek, illetve a hazai jelenségek okainak feltárásával, összehasonlításával. Az eddig ismert, belföldi desztinációválasztással, döntési szempontokkal, utazási és fogyasztási szokásokkal kapcsolatos szakirodalomra támaszkodtam, Budapestre specializálva. Majd egy általam végzett primer kutatás keretében, strukturált kérdőív alapján történt a fogyasztók jelenlegi és jövőbeli keresletének, magatartásának feltárása, és az ebből levonható következtetések kifejtése. A vizsgálat végén a belföldi turisták utazási motivációjának, költési hajlandóságának behatóbb ismeretében választ adtam arra, hogy hogyan lehet több belföldi turistát vonzani Budapestre. Igyekeztem rámutatni arra, hogy a belföldi turisták milyen szempontrendszer alapján tájékozódnak és döntenek szálláshelyük kiválasztásáról, melyek az utazással kapcsolatos elvárásaik, preferenciáik, miket tartanak kevésbé szem előtt. Megállapítottam, hogy milyen motivációk, benyomások, fizetési hajlandóság, fenntartások és ezek alapján magatartásformák köthetők a belföldi turistákhoz a Budapestre való turisztikai célú utazás függvényében. A kutatás alapján adódik a kérdés, hogy amennyiben nincsenek tudatosan a vidéken élők számára kialakított turisztikai termékek, és a belföldi, potenciális fővárosi turisták nem ismerik a desztináció nyújtotta lehetőségeket, vagy ha ismerik is, akkor drágának tartják azokat, akkor miért is érné meg jelenleg több napra a fővárosba utazniuk? Mivel a belföldi turisták egy kedvezőbb feltételrendszert preferálnak, melynek nagy része a költéssel kapcsolatos, ezért egy speciális, turisztikai kártya bevezetését javaslom kizárólag a vidéki lakosság számára, mellyel több turisztikai szolgáltatás is összekapcsolható. Ezenkívül nagyobb figyelmet kell fordítani a főváros turisztikai kommunikációjára, mivel nem jut el hatékony marketing Budapest turisztikai termékeiről a vidéken élőkhöz. Kutatásom végén javaslatokat tettem arra is, hogy milyen marketing kampányok lennének szükségesek ahhoz, hogy a belföldi kereslet számára  is vonzó, több napos desztinációt jelentsen a magyar főváros. A főváros az utóbbi években kezdeményezett, nagyszámú beruházás hatására turisztikai szempontból fejlődésen ment keresztül, és jelenleg is számos ilyen jellegű projekt jellemzi a város alakulását. Ezen fejlesztések nagy részének hatása – részben a 2020 óta jelen levő járvány miatt - még nem ismert számunkra. Egy ország belföldi turizmusának, azon belül egy főváros turizmusának, a kettő közti kapcsolatnak az átlátása, sőt a kettő közti viszony, megoszlás befolyásolása, egy stabil belföldi vendégkör és kereslet kialakítása rendkívül érdekes, sokszínű és egyben bonyolult témaköröket, okokat boncolgat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Szabóné Dr. Erdélyi Éva
Belső
egyetemi docens; Üzleti Elemzés Módszertan Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: belföldi turizmus, Budapest, főváros, motiváció, népszerűsítés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Ápr. 02. 09:57
Utolsó módosítás: 2022. Ápr. 02. 09:57

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet