A megváltozott fogyasztói szokások a vendéglátásban a Covid hatására

Beöthy Barbara (2021) A megváltozott fogyasztói szokások a vendéglátásban a Covid hatására. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Beöthy_Barbara_Szakdolgozat_2021.pdf] PDF
Beöthy_Barbara_Szakdolgozat_2021.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (706kB)

Absztrakt (kivonat)

A választott téma mondhatom, hogy napjaink legaktuálisabb problémáját, a Covid19-et, vagyis a köznyelvben koronaként ismert vírus által megváltozott, kialakult, jelenlegi helyzetét mutatja be, veszi nagyító alá a gazdaság vendéglátó szektorának helyzetéből, különösen az éttermekre kivetítve. A pandémia 2020 eleje óta bénítja meg a világot, az élet minden területére kihatva. A legjobban a turizmus és a vendéglátás sínylette meg a vírussal járó korlátozásokat, a szálláshely szolgáltatásokat és az éttermeket gyakorlatilag ellehetetlenítették. A vírusnak több hullámáról beszélhetünk már, a szigorításoknak különböző fokozataival találkoztunk ezalatt, voltak feloldások is, de végül ezek az iparágak a mai napig sem tudtak helyreállni a krízisből. Én magam is vendéglátásban dolgoztam 5 éve, mikor beütött a vírushelyzet, ezzel elveszítve az akkori állásomat. Egy alig 1 éve nyitott, színvonalas, elsősorban külföldi vendégkörre épült étteremben helyezkedtem el, melynek teljesen be kellett akkor zárnia és sajnos azóta sem tudta megnyitni kapuit. Így személyesen tapasztaltam meg nem csak vendégoldalról, milyen megfosztva lenni az utazástól, a közös beülős italozásoktól és a meghitt vacsoráktól egy jó étteremben, de munkavállalói oldalról is, milyen, amikor egyik pillanatról a másikra kihúzzák alólunk a talajt. Ennek fényében vágok neki a téma körül járásának.  A probléma adott, mégpedig Covid19 névre keresztelt. A vírus, több mint egy éve, sőt lassan két éve jelen van a mindennapi életünkben, amit jelentősen fel is forgat. Ez alól szinte nincsen kivétel semmilyen szektorban sem, de az én kutatásom a vendéglátásra fog fókuszálni. Milyen gazdasági és társadalmi nehézségek elé állítják az embereket, a vállalkozásokat? Milyen szinten sújtja a vendéglátást? Mik a rövid távú és mik a hosszú távú következmények? Hogyan tudjuk túlélni az éttermek ezt a borzasztóan válságos időszakot? Mi várható a vírus visszaszorítását követően? Egy általános kép felfestése után arról, hogy a vendéglátás, az éttermek milyen szerepet töltenek be mindennapjainkban, azt fogom vizsgálni hogyan változott ez meg az elmúlt évben. Milyen negatív hatást gyakorolt a Covid19 a szektorra nemzetközi, de még inkább magyar viszonylatban? Milyen változásokat, esetleges új ötleteket eredményezett az érintett kínálati oldalon? Miként befolyásolja a keresleti oldalt, a fogyasztó vendégeket?

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Vendéglátás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Debreceni János
Belső
egyetemi tanársegéd; Vendéglátás Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: EU és Magyarország, fogyasztói szokások, interjúk, koronavírus-járvány (COVID-19), vendéglátóipar
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Ápr. 02. 09:57
Utolsó módosítás: 2022. Ápr. 02. 09:57

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet