Berta Zoltán (2021) Konfliktusok és konfliktuskezelés az iskolában (diák-diák, tanár-diák, tanár-tanár konfliktusok megjelenési formái és lehetséges megoldásai). Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Berta Zoltán szakdolgozat 2021.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban ismertettem a konfliktus fogalmát, a konfliktushelyzeteket, azok kiváltó okait, valamint a lehetséges megoldásokat. Először a konfliktus szót, mint fogalmat definiáltam a szakirodalom segítségével. Ezután a konfliktuskezelés fajtáiról írtam. Az eredményes és kevésbé eredményes megoldásokat felsoroltam. A dolgozatom fő témája az iskolai konfliktushelyzetek, melybe saját tapasztalatomat is belefoglaltam. Részletesen feldolgoztam az iskolai konfliktusok szereplőit, az azok között kialakuló konfliktusok okait, hátterét. A másik fő alappillére a dolgozatomnak a hátrányos helyzet, melyet ismertettem. A hátrányos helyzet fogalmát, valamint az ezek kialakulásának lehetséges okait. Ezt követően bemutattam az önálló kutatásomat, annak eredményét. Külön kitértem a hatékony konfliktuskezelésre, mely általam is nagyon kedvelt megoldási stílus. Leírtam a konfliktuskezelést segítő és gátló tényezőket példákkal statuálva. Majd levontam a megfelelő következtetéseket. Javaslatokat tettem a hatékony konfliktuskezelési módokra vonatkozólag.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | empátia, hátrányos helyzet, iskola, konfliktus, nevelés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Ápr. 02. 09:57 |
Utolsó módosítás: | 2022. Ápr. 02. 09:57 |
Actions (login required)
Tétel nézet |