A k-pop és a közösségi média szerepe Dél-Korea turisztikai vonzerejében

Járosi Kitti Dominika (2021) A k-pop és a közösségi média szerepe Dél-Korea turisztikai vonzerejében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Járosi_Kitti_Dominika_szakdolgozat.pdf] PDF
Járosi_Kitti_Dominika_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a k-pop szerepét vizsgáltam Dél-Korea turisztikai vonzerejében, valamint a közösségi média hatását. Dolgozatomat Dél-Korea rövid bemutatásával kezdtem, megnéztem Dél-Korea nemzetközi turisteérkezéseit. Majd a Hallyu jelenséget vizsgáltam, megnéztem mit jelent a Hallyu, hogyan alakult ki és milyen trendek jellemzők rá. Megvizsgáltam az erre kiépült turizmust a Hallyu turizmust, amin belül elsősorban a k-popot vizsgáltam. Megnéztem, hogy jelenik meg a k-pop Dél-Korea turizmus kínálatában, majd a fogyasztók magatartását vizsgáltam, vagyis a rajongókat. Kiemeltem egy k-pop együttest a BTS-t és a rajongótáborát az ARMY-t. Megvizsgáltam a közösségi média szerepét a k-pop terjedésében és a rajongó bevonásában. Az általános utazási motivációkra is kitértem. Online kérdőíves megkérdezést végeztem, amiben a magyar k-pop rajongók közösségi média és utazási szokásait vizsgáltam, valamint , hogy a k-pop ösztönözni tudja-e a rajongókat arra, hogy részt vegyenek a turizmusban. Tartalomelemzés során Szöult népszerűsítő  videókat elemeztem, amely során két Youtube videó kommentjeit vizsgáltam. Az egyik videó egy k-pop együttes bevonásával lett készítve, míg a másik videóban egy hagyományos zenét játszó zenekar szerepel. A kommentekben utazási motivációkat és magatartás formákat kerestem, valamint összehasonlítottam a két videó alatt megjelenő hozzászólásokat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Dél-Korea, fogyasztói magatartás, Hallyu, közösségi média, motiváció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Ápr. 02. 09:56
Utolsó módosítás: 2022. Ápr. 02. 09:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet