A Montessori módszer és az állami oktatás összehasonlítása, adaptálási lehetőségek

Kovács Diána (2021) A Montessori módszer és az állami oktatás összehasonlítása, adaptálási lehetőségek. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Kovács Diána Üzleti szakoktató_L_Szakdolgozat 2021.pdf] PDF
Kovács Diána Üzleti szakoktató_L_Szakdolgozat 2021.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Témaválasztásom az állami iskolákban történő köznevelés elmúlt években történt átalakítása miatt aktuális, amit személyes tapasztalatom is megerősít. A 2011-es köznevelési törvény szerinti teljes centralizálás hatásai és eredményei az elmúlt tíz évben levonhatóak és vizsgálhatóak. Dolgozatomban elsősorban az általános iskolák működését szeretném vizsgálni és párhuzamot vonni az alapítványi fenntartású Montessori általános iskolákban zajló munkával, a gyerekek lehetőségeit figyelembe véve. Pedagógusképzésünk, oktatásügyünk folyamatosan változik, az a differenciálódás, ami a magán-, és egyházi intézmények megjelenésével, az alternatív pedagógiai módszerek elterjedésével érezhető, mindenképpen jó irány. Ez a módszertani sokféleség a megfelelő ülepítés után valódi eredményeket hozhat, az átvehető jó gyakorlatok színesítik, frissítik az állami oktatást.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Üzleti szakoktató

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Farkas Julianna
Belső
főiskolai tanár; Pedagógia Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Alternatív módszer, Állami, köznevelés, Montessori, oktatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Ápr. 02. 09:56
Utolsó módosítás: 2022. Ápr. 02. 09:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet