Kovács Diána (2021) A Montessori módszer és az állami oktatás összehasonlítása, adaptálási lehetőségek. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Kovács Diána Üzleti szakoktató_L_Szakdolgozat 2021.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Témaválasztásom az állami iskolákban történő köznevelés elmúlt években történt átalakítása miatt aktuális, amit személyes tapasztalatom is megerősít. A 2011-es köznevelési törvény szerinti teljes centralizálás hatásai és eredményei az elmúlt tíz évben levonhatóak és vizsgálhatóak. Dolgozatomban elsősorban az általános iskolák működését szeretném vizsgálni és párhuzamot vonni az alapítványi fenntartású Montessori általános iskolákban zajló munkával, a gyerekek lehetőségeit figyelembe véve. Pedagógusképzésünk, oktatásügyünk folyamatosan változik, az a differenciálódás, ami a magán-, és egyházi intézmények megjelenésével, az alternatív pedagógiai módszerek elterjedésével érezhető, mindenképpen jó irány. Ez a módszertani sokféleség a megfelelő ülepítés után valódi eredményeket hozhat, az átvehető jó gyakorlatok színesítik, frissítik az állami oktatást.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Alternatív módszer, Állami, köznevelés, Montessori, oktatás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Ápr. 02. 09:56 |
Utolsó módosítás: | 2022. Ápr. 02. 09:56 |
Actions (login required)
Tétel nézet |