Az országimázs és országmárkázás jelentőségének vizsgálata Magyarországon

Erdei Zsófia (2021) Az országimázs és országmárkázás jelentőségének vizsgálata Magyarországon. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT_Erdei Zsófia_XHB3WH_Az országimázs és országmárkázás jelentőségének vizsgálata Magyarországon_.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT_Erdei Zsófia_XHB3WH_Az országimázs és országmárkázás jelentőségének vizsgálata Magyarországon_.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (981kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban az országimázs és országmárkázás témakörét járom részletesen körül, ugyanis e két tényező egyre fontosabbá válik napjainkban. Ennek oka, hogy az országképet mára termékekhez, márkanevekhez hasonlítva, piacon pozícionálható és értékelhető módon ítéljük meg. Szerettem volna jelentőségüket, kapcsolatukat egymással és a turizmussal, céljaikat, összetételüket, kialakulásukat, illetve az országkép formálás eszközeit feltérképezni általánosságban, és Magyarországra vetítve is. Fő kutatási kérdéseimmel  választ kerestem: az országimázs és országmárkázás kapcsolatára, és XXI. századi jelentőségükre, az országimázs turisztikai értelmezésére, és a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) országimázst támogató, turisztikai országmárkázási tevékenységére. Ezt kiegészítve: a sztereotípiák szerepére az országképben, a spontán és tudatos imázs viszonyára, továbbá, hogy hogyan változott országunk imázsa az elmúlt évtizedekben, és mi a magyarok véleménye az általános és hazai országimázzsal összefüggő kérdésekben. Mindehhez egy terjedelmes szakirodalmi áttekintés végeztem, amelyet kiegészítettem egy, az MTÜ-nél turisztikai marketing területen dolgozó szakemberrel készült interjúval, illetve egy lakosság számára összeállított kérdőívvel. A szakirodalmakból a kutatási kérdések nagy részének elméleti hátterét felfedtem, mindezt a primer kutatásokkal összevetve konklúziókat és javaslatokat tudtam megfogalmazni. Világossá vált, hogy az országimázs és országmárkázás a XXI. században gazdasági, turisztikai és társadalmi szempontból is rendkívül fontos. A közöttük lévő kapcsolat magyarázata: tudatos imázsalakításban az országmárkázás tevékenysége a kiindulópont, melynek során azonosítják az országok egyedi értékbázisát, amihez kialakul egy jelképrendszer. Ez támogatja az imázs építését, és mindennek könnyebb és hatékonyabb kommunikálását az elméleti és gyakorlati marketing eszközrendszer segítségével. Az országimázst sokan a turisztikai vonzerővel, az idegenforgalom reklámozásával teszik teljes mértékben egyenlővé, helytelenül. Az országkép nem csupán az ország turisztikai értékeit jelenti, annál jóval összetettebb. Azonban szoros kapcsolatban, kölcsönhatásban áll a turizmus területével, ugyanis az országimázs javításának, és az ezt szolgáló országmárka kialakításának egyaránt a turizmus növelése a fő célja. Az MTÜ országmárkázási tevékenysége a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030-ra (NTS 2030) épül, céljuk hazánk szélesebb körű, mélyebb nemzetközi ismertsége, ezáltal az idegenforgalom növelése. Mindennek, és az ország értékeinek kommunikálását a komplett Magyarország-márka, és az országon belüli további (Budapest-márka, a turisztikai térségek, a turisztikai termékek, a szektor szolgáltatói és a kínálati elemek) márkák és csoportosítások segítik.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 21. század, Magyar Turisztikai Ügynökség, országimázs, országmárka, sztereotípia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Ápr. 02. 09:56
Utolsó módosítás: 2022. Ápr. 02. 09:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet