Online élelmiszer - vásárlói viselkedés változásai a Covid-19 hatására

Tálos Klaudia (2021) Online élelmiszer - vásárlói viselkedés változásai a Covid-19 hatására. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Tálos_Klaudia_Online_élelmiszer_vásárlói viselkedés változása a covid 19 hatására.pdf] PDF
Tálos_Klaudia_Online_élelmiszer_vásárlói viselkedés változása a covid 19 hatására.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A 2020-2021-es évek során gyökeres változáson ment keresztül az E- kereskedelem. Habár csak 1 év telt el, de fejlődése alapján mintha évek teltek volna el. Ehhez hasonló markáns fejlődést még nem láthattunk, újabb és újabb rekordok sorra dőltek meg. A covid-19 alatt a legtöbb ügyfél preferálja az érintkezésmentes vásárlást, így azok az emberek is online vásároltak, akik előtte még sosem. Ezzel nem csak az eddigi célcsoport erősödött meg, hanem egy új célcsoport is megjelent. Az eddigi kutatások és elemzések alapján úgy néz ki, hogy ez a fellendülés drasztikusan nem is fog visszaesni. Ez a növekedés a cégeket is fejlődésre kényszerítette. Nem voltak könnyű helyzetben ők sem az elmúlt években, hiszen gyorsan kellett reagálniuk az új helyzetre és a teljesen kiszámíthatatlan jövőre alkotni az új terveket és stratégiákat. A 2020-21-es járványhelyzetben azok a vállalkozások, amelyek nem voltak online elérhetőek, jelentős hátrányba kerültek a versenytársaikhoz képest. A primer kutatás  az FMCG termékekre, ezen belül is az élelmiszerekre került leszűkítésre, amely a vásárlók a Covid-19 előtti, a 2020-21-es év alatti szokásokra és a jövőben tervezett vásárlási attitűdre irányul.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
dr. Papp Vanda
Belső
főiskolai docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elektronikus vásárlás - online vásárlás, élelmiszer-kereskedelem, koronavírus-járvány (COVID-19), pánikvásárlás, vásárlói attitűd
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Ápr. 02. 09:54
Utolsó módosítás: 2022. Ápr. 02. 09:54

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet