A Sziget Fesztivál, Balaton Sound és Volt Fesztivál italkínálatának vizsgálata

Márton Richárd (2021) A Sziget Fesztivál, Balaton Sound és Volt Fesztivál italkínálatának vizsgálata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of A Sziget Fesztivál, Balaton Sound és Volt Fesztivál italkínálatának vizsgálata.pdf] PDF
A Sziget Fesztivál, Balaton Sound és Volt Fesztivál italkínálatának vizsgálata.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (946kB)

Absztrakt (kivonat)

Az alábbi szakdolgozat a Sziget Fesztivál, Balaton Sound, VOLT Fesztivál italkínálatát vizsgálja. A primer kutatás két interjúalany visszajelzése alapján került megállapításra, amelyből az egyik interjúalany egy italárusító, a második alanya pedig a Sziget Zrt. alkalmazotja. A szekunderkutatás az elmúlt évek eseményeinek statisztikáját dolgozta fel.  A következő szakdolgozatban olyan emberekkel készítettem interjút, akik közvetlen szereplői a nagy fesztiváloknak. Egyéni vállalkozó, fesztivál szervező. Az Ő visszajelzésük alapján, hogy milyenek az ital fogyasztási szokások, hogy a korosztályok között hogyan oszlanak meg a kedvelt italok, próbálok valós bizonyítást mutatni arra, hogy a fesztiválokon milyen italokkal találkozhatunk, hogy mekkora keresletet generálnak, illetve, hogy milyen hatással van a teljes italkínálat a fesztiválok bevételére. Nem utolsósorban pedig, szükséges figyelembe venni, hogy a fesztiválokon megjelenő italkülönlegességek árai, hogyan befolyásolják a keresletet. Ahhoz, hogy a következő szakdolgozat valóban elnyerje a mondandóm hitelességét, a primer kutatásom során, felkerestem egy olyan italárusítót, aki Magyarország három legnagyobb fesztiválján, a Sziget Fesztiválon, Balaton Sound-on és a VOLT Fesztiválon is állandó résztvevő, illetve volt lehetőségem felvenni a kapcsolatot a Sziget Zrt. kereskedelmi koordinátorával is. Egy interjú keretében kérdeztem meg őket arról, hogy milyen italokat árusítanak, a különböző korosztályok milyen italokat fogyasztanak, illetve a magasabb minőség és az ár hogyan befolyásolja a keresletet a fesztivál alatt. A fogyasztói ízlések mellett pedig, többek között, szó esett a beszerzés és az értékesítés folyamatáról is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Vendéglátás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Csulak Gergely
Belső
Mesteroktató; Vendéglátás Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Balaton Sound, ital, Italkínálat, Sziget, Sziget Zrt., vizsgálat, VOLT Fesztivál
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Ápr. 02. 09:54
Utolsó módosítás: 2022. Ápr. 02. 09:54

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet