Perceived and applied employer branding through the example of The Ritz-Carlton, Budapest

Nagy Bence (2021) Perceived and applied employer branding through the example of The Ritz-Carlton, Budapest. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of G0M8TA_Bence_Nagy.pdf] PDF
G0M8TA_Bence_Nagy.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2030. December 31..

Download (802kB)
[thumbnail of Sensitive information handling procedure.pdf] PDF
Sensitive information handling procedure.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (247kB)

Absztrakt (kivonat)

In my dissertation I intended to find out how employer branding is working in a concrete company, how different the perception and the actual application is. I had the opportunity to analyze the employer branding of The Ritz-Carlton, Budapest both internally and externally. In order to find aswers for my questions I used qualitative methods because I was trying to examine a concrete issue and did not need quantifiable data, thus I conducted two in-depth interveiws and then organized a focus group within the current employees of the brand. Some were recently hired while others were in the company since its opening, so it gave me a thorough understanding how the strategy is used both for recruitment and for retention. Surprisingly, contrary to what the general trends are, salary did not rank at first place amongst the employees. As I had presumed on the other hand, the most attracting element of the employee value proposition is the global reputation of the brand.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dobó Róbert
Belső
egyetemi tanársegéd; Közgazdasági és Üzleti Tudományok Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: branding, communication, employee value proposition, employer branding, human resources, marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 22. 08:20
Utolsó módosítás: 2022. Már. 22. 08:20

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet