Báder Luca (2021) A NOBU éttermek sikerének kulcsa és a japán konyha népszerűsége a hazai fogyasztók körében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
A NOBU éttermek sikerének kulcsa és a japán konyha népszerűsége a hazai fogyasztók körében_Báder Luca.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat fő témája a NOBU éttermek sikerének kulcsa, melyet több aspektusból vizsgáltam meg. Először bemutatásra került maga a fúziós gasztronómia és az étterem által képviselt fúzió két nemzetének gasztronómiája, a rájuk jellemző alapanyagokkal és specialitásokkal. Ez önmagában vonzó lehet a vendégek számára, így a siker egy része ebben rejlik. Azonban ahhoz, hogy ez a fúzió létrejöjjön kellett egy személy, aki nem más, mint Nobuyuki Matsuhisa. Az ő életpályáját és munkásságát követve fény derül arra, miért ezt a két különböző gasztronómiát ötvözte, így ez magyarázatot ad arra, hogy a siker meghatározó eleme a séf életpályája során szerzett hatás is. Egy meghatározó személlyel való találkozás pedig gyökerestül megváltoztatta a séf karrierjét, hiszen az évek során létrejött a NOBU étterem- és hotellánc. Nobu San leleményessége és kreativitása számos olyan fogást és NOBU terméket eredményezett, mely emeli az éttermi kínálat színvonalát is. Emellett az eszme amelyet képvisel a vendéglátás terén rendkívül egyedülálló és példaértékű. Mindezen felsorolt tényezők vezették a séfet a világsiker felé.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Vendéglátás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Ázsia, Dél-Amerika, étterem, fúzió(k), gasztronómia, gasztrotörténet, Japán, vendéglátás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Már. 22. 08:19 |
Utolsó módosítás: | 2022. Már. 22. 08:19 |
Actions (login required)
Tétel nézet |