The motivations of Japanese tourists for leisure travel with an insight to Budapest

Molnár Anna Petra (2021) The motivations of Japanese tourists for leisure travel with an insight to Budapest. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat Molnár Anna hngh3y 12.08.pdf] PDF
Szakdolgozat Molnár Anna hngh3y 12.08.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Japanese tourists tend to visit prestigious places and miss out on other life changing experiences. These destinations cannot penetrate the Japanese market, and therefore miss out on a significant amount of revenue. In order to be able to apply adequate targeted marketing and encourage these tourists to visit specific places too, the companies and tourism suppliers need to get to know their customers first. This study is aiming to identify the different push and pull factors of the Japanese tourists with a focus on Hungary and especially Budapest. With the help of the results the study will provide suffiecient data about the specific market to the suppliers, enabling them to provide the services that their customers seek. This way the Hungarian service providers can achieve a longer period of stay from the tourists, and choosing Hungary instead of the competing countries.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Schultz Éva
Belső
egyetemi tanársegéd; Turizmus Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Budapest, coronavirus, international tourism, Japan, Motivation
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 22. 08:19
Utolsó módosítás: 2022. Már. 22. 08:19

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet