Molnár Anna Petra (2021) The motivations of Japanese tourists for leisure travel with an insight to Budapest. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Szakdolgozat Molnár Anna hngh3y 12.08.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Japanese tourists tend to visit prestigious places and miss out on other life changing experiences. These destinations cannot penetrate the Japanese market, and therefore miss out on a significant amount of revenue. In order to be able to apply adequate targeted marketing and encourage these tourists to visit specific places too, the companies and tourism suppliers need to get to know their customers first. This study is aiming to identify the different push and pull factors of the Japanese tourists with a focus on Hungary and especially Budapest. With the help of the results the study will provide suffiecient data about the specific market to the suppliers, enabling them to provide the services that their customers seek. This way the Hungarian service providers can achieve a longer period of stay from the tourists, and choosing Hungary instead of the competing countries.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Budapest, coronavirus, international tourism, Japan, Motivation |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Már. 22. 08:19 |
Utolsó módosítás: | 2022. Már. 22. 08:19 |
Actions (login required)
Tétel nézet |