A vállalatok online eszközhasználatának fogyasztókra gyakorolt hatásai

Nagy Ivett (2021) A vállalatok online eszközhasználatának fogyasztókra gyakorolt hatásai. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Nagy_Ivett_A9YH64.pdf] PDF
Szakdolgozat_Nagy_Ivett_A9YH64.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A hagyományos marketingtevékenységgel szemben egyre nagyobb utat tör magának az online marketing, mivel használatával lehetőségük van a vállalatoknak a pontosabb piaci szegmentálásra, a hatékonyabb pozícionálásra és a szélesebb fogyasztói kör elérésére. Ebben a közegben már sokkal fontosabb a fogyasztói igények és szükségletek minél szélesebb körben való megismerése, hogy vállalat eredményesen tudjon kommunikálni a fogyasztók irányába. A dolgozatom során azt vizsgálom, hogy a vállalatok által használt online hirdetési eszközök mennyire befolyásolják a fogyasztói magatartást és a vásárlói döntést, valamint milyen érzelmeket váltanak ki a felhasználókból. A szakirodalmi áttekintésben kitérek arra, hogy hogyan változott meg a kommunikáció az online térben, bemutatom a közösségi médiát, mint új kommunikációs platformot, ismertetem az internetes reklámok fajtáit, a fogyasztói magatartást és a vállalatok online eszközhasználatának átalakulását. Primer kutatásként a kvalitatív kutatási módszert választottam és kutatási eljárásként pedig a fókuszcsoportos interjút. Kutatásom eredményeiből pedig egy lehetséges jövőképet vázolok fel és javaslatokat teszek a vállalatok számára, hogy milyen tevékenységekkel tudják még hatékonyabbá tenni az online marketingkommunikációjukat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Papp Judit
Belső
Mestertanár; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, közösségi média, online marketing, vállalati marketing, vásárlói döntés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 22. 08:19
Utolsó módosítás: 2022. Már. 22. 08:19

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet