Maloki-Szedlár Zsanett (2021) Esküvőszervezés marketingje Magyarországon. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Maloki-Szedlár_Zsanett_Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Interjú kérdések_Mámel Anita.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (138kB) |
|
PDF
Interjú kérdések_Guti Nikolett.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (143kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az esküvőszervezés hagyománya több 100 évre tekinthető vissza. Ellentétben a mai mulatságtól eltérően, amely a pár szerelmének megpecsételését szolgálta, régen bús hangulatú ünnepségen búcsúztatták el a menyasszonyt családjától, főként érdekből és anyagi okokból köttetek házasságok. Napjainkban is bevett szokás maradt a házasságkötés, bár ma már főként azt jelképezi, hogy egy pár a szerelmüket egy szertartás következtében pecsételik meg. Egy esküvő lebonyolítása sok felelősséggel jár és sok időt vesz igénybe, mégis ki mondhatjuk, hogy a legtöbb nő számára ez élete egyik legfontosabb napja, éppen ezért annyira fontos, hogy a nagy napon minden tökéletes legyen, a legapróbb részletektől kezdve. Sokan érzik a szervezés folyamatát egy stresszforrásnak és tulajdonképpen kimondhatjuk, hogy erre a “stresszkezelésre” specializálódtak az esküvőszervező cégek. Hazánkban talán még nem annyira bevett szokás egy esküvőszervező megbízása, ellentétben például Amerikában, ahol elképzelhetetlen egy esküvőszervező nélkül az esemény. Sokan félhetnek attól, hogy egy idegen kezébe kerüljön át az irányítás, nem ismerik részletesen az esküvőszervezők munkáját. A másik hiányosság a szakmában pedig az, hogy nem kap kellő figyelmet az esküvőszervezők fontossága, így nem tud elérni a kívánt célközönséghez.Hazai kutatásaim során elsősorban abba a problémába ütköztem, hogy sajnos nem hirdetik magukat megfelelően az esküvőszervező cégek. Mivel ők egy szolgáltatást nyújtanak -nem pedig egy terméket adnak el-, amit nehezebb eljuttatni a célközönséghez kiemelten fontos az állandó, jól irányzott marketing a megfelelő felületeken és a megfelelő időben. Célom feltérképezni, hogy mik a kiváltó okok, amiért egy pár esküvőszervezőhöz fordul vagy úgy dönt egyedül bonyolítja le a folyamatokat. További célom, hogy feltárjam az okát annak, hogy Magyarországon miért nem elterjedt szokás szakember segítségét kérni egy esküvő lebonyolításához, valamint mennyire van piaca ennek a szektornak.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | esküvő, esküvőszervezés, esküvőszervező, marketing, szolgáltatásmarketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Már. 22. 08:19 |
Utolsó módosítás: | 2022. Már. 22. 08:19 |
Actions (login required)
Tétel nézet |