A Geek and Gorgeous online marketing tevékenysége és a márka ismertsége a magyar kozmetikai piacon

Kovács-Fábián Csilla (2021) A Geek and Gorgeous online marketing tevékenysége és a márka ismertsége a magyar kozmetikai piacon. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Záródolgozat Kovács-Fábián Csilla HLGOCS.pdf] PDF
Záródolgozat Kovács-Fábián Csilla HLGOCS.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A marketing folyamatosan változik az új trendek megjelenésével. A cégek számára egyre több és jobb megoldásokat kínál a közösségi média, pl. az Instagram platformja, ami reklámozás céljából egy könnyen kezelhető, nagyon szép képnézegető felület, ahol érdekes tartalmak születnek. Az egyirányú kommunikációt felváltja a kétirányú. Ma már a különböző cégek képesek az igényeket az alapján felmérni, hogy milyen párbeszéd alakul ki egy – egy poszt alatt. Egyre több cég fedezi fel, mennyire szükséges az online teret kihasználni reklámozási célra. Fontos, hogy tudatosan válasszanak erre felületet, akár a saját oldalukon kívül, influenszer oldalait. YouTube csatornákat, melyok sok esetben oktatási céllal jönnek létre. Az emberek a napjaiknak jó részét a világhálón töltik, tartják a kapcsolatot ismerőseikkel, követnek számukra megfelelő személyeket. Személyes tapasztalataim szerint, „reklámozó” és „reklámokat néző” szemszöggel tekintve, -mert mindkét oldalon álltam már, a közösségi média a legszuperebb reklámozási célra használható eszközoforma. Saját kreátor stúdióval rendelkeznek, ami a szerkesztést is segítheti pluszban, rövid, tömör reklámokat készíthetünk és oszthatunk meg. Hirdettem már az Instagramon a saját YouTube csatornám, de az Instagram posztjaim reklámozásáért is előfizettem már, hogy a képeim megjelenjenek más felhasználók falain. Nagyon szépen nyomon lehet követni, hogy hány emberhez is jut el az adott hirdetés. Amíg a tévénézési szokásokat pontosan nem tudjuk mérni, a Nielsen piackutató cég panel alapú mérése szolgáltat adatot, addig az online hirdetési eszközök mérése sokkal pontosabb, mintavételes eljárások és a platformok által biztosított ingyenes analitikai eszközökön (pl.: Google Analytics, Facebook hirdetéskezelő) keresztül követhetjük, hogy milyen életkorú, nemű, lakhelyét tekintve melyik országrész lakosú, netán külföldi felhasználó nézte -e meg a posztunkat. Projektmunkám további részében a Geek and Gorgeous online marketing tevékenységét és a márka ismertségét kutatom, melyhez kérdőívsort is készítettem, melyet különböző szépségápolási Facebook csoportokban osztottam meg. A kutatásom 327 fő kitöltésével zárult, így az elemzésemben bizonyára pontos képet kapunk a márkát illetően.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kegye Krisztina
Belső
óraadó tanár; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: belkereskedelmi vállalatok, Geek and Gorgeous, kozmetikai piac, magyar piac, online marketing, piacelemzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 22. 08:18
Utolsó módosítás: 2022. Már. 22. 08:18

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet