Az Instagram, mint marketing eszköz vizsgálata a turizmusban

Soltész Gréta (2021) Az Instagram, mint marketing eszköz vizsgálata a turizmusban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Soltész Gréta_SZAKDOLGOZAT.pdf] PDF
Soltész Gréta_SZAKDOLGOZAT.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A közösségi platformok közül jelenleg világszerte az egyik legnépszerűbb social média oldal az Instagram (Dr. Glozer, R., 2018). Az Instagramot - mint a többi hozzá hasonló felületet - marketingtevékenységre is használják. Ezt nagyban segíti az, hogy az utóbbi időben az internet egyfajta elsődleges információforrásként működik (Dr. Glozer, R., 2018). A turisztikai fogyasztók az esetek túlnyomó részében a weben tájékozódnak a megvásárolni kívánt termékről, vagy szolgáltatásról. Ezen platformon számos turisztikai vállalat van jelen, akik fényképekkel, videókkal és különböző fizetett hirdetésekkel igyekeznek felhívni a figyelmet termékeikre vagy szolgáltatásaikra. Az Instagram funkciói színesítik a cégek marketing stratégiáit. A későbbiekben egy részletes vizsgálat után sor kerül majd konkrét turisztikai vállalatok Instagramon folyó marketingtevékenységeinek elemzésére. A kutató szeretne választ kapni arra, hogy ezen cégeknek milyen céljaik vannak a közösségi oldalon folytatott reklámozással. Emellett célja, hogy a vállalatok közösségi oldal használati szokásaiknak vizsgálatával megtudja, hogy milyen mértékben sikerül elérniük a célközönségüket és milyen előnyöket jelent számukra az Instagramon való aktív jelenlét. A vállalatok vizsgálata mellett a platformon jelen levő, utazással kapcsolatos profilt szerkesztő influencerek posztjai is elemzésre kerülnek. Az interjú során pedig fény derülhet az ő közösségi média használati szokásaikra is. Választ kaphatunk arra, hogy hogyan befolyásolják a turisztikai fogyasztót egy adott termék, vagy akár egy desztináció kiválasztásában. Illetve megtudhatjuk azt is, hogy ezen személyek miként folytatnak marketingtevékenységet, és ez milyen előnyt, esetleg hasznot jelent a számukra.  Összességében pedig elmondható, hogy jelen kutatás az Instagramra, az ott folyó marketing tevékenységre, valamint ezen tevékenységnek a fogyasztókra gyakorolt hatására koncentrál a turizmus területén.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Sipos Erika
Belső
Mestertanár; Turizmus Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: influencer marketing, Instagram, közösségi média, online marketing, turizmusmarketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 22. 08:17
Utolsó módosítás: 2022. Már. 22. 08:17

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet