Soltész Gréta (2021) Az Instagram, mint marketing eszköz vizsgálata a turizmusban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Soltész Gréta_SZAKDOLGOZAT.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A közösségi platformok közül jelenleg világszerte az egyik legnépszerűbb social média oldal az Instagram (Dr. Glozer, R., 2018). Az Instagramot - mint a többi hozzá hasonló felületet - marketingtevékenységre is használják. Ezt nagyban segíti az, hogy az utóbbi időben az internet egyfajta elsődleges információforrásként működik (Dr. Glozer, R., 2018). A turisztikai fogyasztók az esetek túlnyomó részében a weben tájékozódnak a megvásárolni kívánt termékről, vagy szolgáltatásról. Ezen platformon számos turisztikai vállalat van jelen, akik fényképekkel, videókkal és különböző fizetett hirdetésekkel igyekeznek felhívni a figyelmet termékeikre vagy szolgáltatásaikra. Az Instagram funkciói színesítik a cégek marketing stratégiáit. A későbbiekben egy részletes vizsgálat után sor kerül majd konkrét turisztikai vállalatok Instagramon folyó marketingtevékenységeinek elemzésére. A kutató szeretne választ kapni arra, hogy ezen cégeknek milyen céljaik vannak a közösségi oldalon folytatott reklámozással. Emellett célja, hogy a vállalatok közösségi oldal használati szokásaiknak vizsgálatával megtudja, hogy milyen mértékben sikerül elérniük a célközönségüket és milyen előnyöket jelent számukra az Instagramon való aktív jelenlét. A vállalatok vizsgálata mellett a platformon jelen levő, utazással kapcsolatos profilt szerkesztő influencerek posztjai is elemzésre kerülnek. Az interjú során pedig fény derülhet az ő közösségi média használati szokásaikra is. Választ kaphatunk arra, hogy hogyan befolyásolják a turisztikai fogyasztót egy adott termék, vagy akár egy desztináció kiválasztásában. Illetve megtudhatjuk azt is, hogy ezen személyek miként folytatnak marketingtevékenységet, és ez milyen előnyt, esetleg hasznot jelent a számukra. Összességében pedig elmondható, hogy jelen kutatás az Instagramra, az ott folyó marketing tevékenységre, valamint ezen tevékenységnek a fogyasztókra gyakorolt hatására koncentrál a turizmus területén.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | influencer marketing, Instagram, közösségi média, online marketing, turizmusmarketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Már. 22. 08:17 |
Utolsó módosítás: | 2022. Már. 22. 08:17 |
Actions (login required)
Tétel nézet |