A szórakoztatóipar és a koreai pop hatása Dél-Korea turizmusára

Majoros Luca (2021) A szórakoztatóipar és a koreai pop hatása Dél-Korea turizmusára. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Majoros_Luca_szakdolgozat.pdf] PDF
Majoros_Luca_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomat a kulturális turizmus témakörében, egy választott térség/desztináció kulturális turizmusának elemzéséről írom. Választott térségem Dél-Korea, avagy a Koreai Köztársaság, amely iránt az utóbbi években kezdtem el mélyebben érdeklődni. Elsősorban a szórakoztatóipari oldaláról ismertem meg ezt a rendkívül sokszínű térséget, magam is először televíziós drámákkal és a koreai poppal találkoztam, majd ezek után kezdtem el kutatni kultúráját és turizmusát. Dél-Korea kifejezetten egyedi termékkínálattal rendelkezik a kulturális turizmus terén, növekvő népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, mint a koreai pop egyre szélesebb körű ismertsége. Nagy szerepe van ebben a hallyu-nak, azaz a koreai kulturális hullámnak, amely nagyjából az 1990-es években kezdett el terjedni Ázsiában, majd lassan Európában és az Egyesült Államokban is. A hallyu nem csak a koreai zene és televíziós sorozatok, drámák gyűjtőneve, de hozzátartozik a koreai divat, szépségápolás, stílus, de még a konyha is. A hullámnak köszönhetően Dél-Korea turizmusa is megugrott, ezt a jelenséget kívánom bemutatni dolgozatomban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Dél-Korea, filmturizmus, közösségi média, nemzetközi turizmus, zene
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 22. 08:17
Utolsó módosítás: 2022. Már. 22. 08:17

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet