Majoros Luca (2021) A szórakoztatóipar és a koreai pop hatása Dél-Korea turizmusára. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Majoros_Luca_szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomat a kulturális turizmus témakörében, egy választott térség/desztináció kulturális turizmusának elemzéséről írom. Választott térségem Dél-Korea, avagy a Koreai Köztársaság, amely iránt az utóbbi években kezdtem el mélyebben érdeklődni. Elsősorban a szórakoztatóipari oldaláról ismertem meg ezt a rendkívül sokszínű térséget, magam is először televíziós drámákkal és a koreai poppal találkoztam, majd ezek után kezdtem el kutatni kultúráját és turizmusát. Dél-Korea kifejezetten egyedi termékkínálattal rendelkezik a kulturális turizmus terén, növekvő népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, mint a koreai pop egyre szélesebb körű ismertsége. Nagy szerepe van ebben a hallyu-nak, azaz a koreai kulturális hullámnak, amely nagyjából az 1990-es években kezdett el terjedni Ázsiában, majd lassan Európában és az Egyesült Államokban is. A hallyu nem csak a koreai zene és televíziós sorozatok, drámák gyűjtőneve, de hozzátartozik a koreai divat, szépségápolás, stílus, de még a konyha is. A hullámnak köszönhetően Dél-Korea turizmusa is megugrott, ezt a jelenséget kívánom bemutatni dolgozatomban.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Dél-Korea, filmturizmus, közösségi média, nemzetközi turizmus, zene |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Már. 22. 08:17 |
Utolsó módosítás: | 2022. Már. 22. 08:17 |
Actions (login required)
Tétel nézet |