A társasjátékok közösségi finanszírozása, trendek és megjelenésük a turizmusban

Zámbó Gergő (2021) A társasjátékok közösségi finanszírozása, trendek és megjelenésük a turizmusban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of A társasjátékok közösségi finanszírozása, trendek és megjelenésük a turizmusban.pdf] PDF
A társasjátékok közösségi finanszírozása, trendek és megjelenésük a turizmusban.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Egyre népszerűbb szubkultúra napjainkban a társasjátékoké, sőt át-át törik annak határait. Gondoljunk csak a közösségi finanszírozással született Exploding Kittens című játékra, amit 220 ezer támogató segítségével keltett életre és volt, hogy Netflix sorozatban tűnt fel popkultúrális utalásként. Vagy ott van a tény, hogy a Kickstarter-en 2020-ban az első 10 legtámogatottabb kampány közül kettő társasjáték volt. ·       De mi is az a közösségi finanszírozás és mi köze van a társasjátékokhoz? ·       Milyen a hazai piac fogyasztóinak összetétele milyen preferenciáik jelennek meg és mi befolyásolja őket? ·       Hogy jelennek meg a társasjátékok a vendéglátásban és lehet-e belőlük turisztikai termék? Ezekre a kérdésekre keressük a választ a dolgozatban, hogy átfogó képet kaphassunk a piac jelenlegi helyzetéről, jövőjéről, és járványhelyzet alatti életéről. A társasjátékok gazdasági szempontból alulkutatott téma, még nemzetközi szinten is. Ezért remélem, hogy a dolgozat táptalajt biztosíthat későbbi célzottabb kutatásokhoz. Rengeteg altéma van, amik magukban megérnének egy-egy külön kutatást, ilyenek például a közösségi finanszírozási kampányokban megjelenő motivációs elemek, vagy a hazai társasjátékbárok piaca, vagy a társasjátékpiacon felmerülő logisztikai nehézségek és kihívások. Ezekkel a szakdolgozatban részletesebben nem foglalkozunk terjedelmi, jelenlegi lehetőség és időbeni korlátok miatt. Azért választottam ezt a témát, mert méltatlanul alulkutatott és magam is nagy rajongója vagyok a társasjátékoknak, valamint a közösségi finanszírozás vitathatatlanul a modern gazdaság meghatározó finanszírozási formája és új ajtókat mutatott a start-up cégeknek és kreatív alkotóknak, ami nagyban hozzájárul az innovációhoz. A dolgozat végén a következő főbb következtetésekre juthattunk. A hazai társasjáték piac keresleti oldala folyamatos növekedést mutat, kiemelve a koronavírus okozta lezárások és az azóta eltelt időszakot is. Ez a növekedés a társasjátékokhoz köthető rendezvények és vendéglátásban a nyitást követően megjelenő új vendégek számában a legszembetűnőbb. A fogyasztók legfontosabb elvárása egy társasjátékbárral szemben a játékkínálat és a személyzet játékismerete. Az is kitűnt a kutatásból, hogy a hazai fogyasztók nagy számban elmaradnak az ilyen témájú rendezvényektől (ennek oka lehet a járványhelyzet), de így is a résztvevők száma folyamatosan nő és a hazai legnépszerűbb ilyen rendezvény egyértelműen a Társasjátékok Ünnepe. A hazai fogyasztók körében a legerősebb befolyásoló tényezők egy játék kiválasztásánál, az ár, a játékosok száma és a tematika. Erős összefüggést találtunk még a játszás és a vásárlás gyakorisága között Láthattuk, hogy milyen fontos szerepet töltenek be a közösségi finanszírozásban, például a Kickstarteren a társasjátékokhoz fűződő kampányok, illetve milyen robbanásszerű növekedést hozott a kiadott játékok számában a közösségi finanszírozás. Egy kampány sikerességében nagy szerepet játszik az elindításkor azonnal elérhető támogatók száma, illetve a figyelem fenntartására alkalmas eszközök, úgy mint a stretch goal-ok és a late pledge, illetve ezeken felül a folyamatos kapcsolattartás a támogatókkal. társasjátékpiacon megjelenő fogyasztók magasabb hajlandóságot mutatnak a közösségi finanszírizásban való részvételre, mint a hazai piac átlaga és a legnépszerűbb platform a Kickstarter, de kompetitorként a Gamefound is egyre nagyobb hangsúlyt kap. Érdemes lehet további kutatásokat végezni a társasjátékokhoz köthető közösségi finanszírozási kampányok marketingelemeinek témakörében, illetve a társasjátékpiac gyártási és logisztikai nehézségeinek további kutatása is érdekes lehet.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: közösségi finanszírozás, közösségi gazdaság, rendezvények, Társasjátékok, vendéglátás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 22. 08:16
Utolsó módosítás: 2022. Már. 22. 08:16

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet